Selama aku kerja hampir 2 tahun, boleh dibilang dengan jari berapa orang pelanggan yang aku dapat bahasanya " terlebih adab" aku bernasib baik buat masa ini. Yang pasti, ada kawan pejabat aku yang seorang ini, selalu sangat dapat pelanggan "teruk".
Teruk dari segi macam mana?
1) Bahasa kurang ajar
2) Perbuatan yang membuat orang menyampah
3) Nak diri sendiri sahaja betul
Wah kelass! Aku alhamdulillah dapat yang ok belaka walau kadang-kadang buat aku meluat nak layan. Sebabkan tugas, aku biarkan sahaja. Kau nak tahu kenapa aku kena biarkan sahaja kalau orang kurang ajar dengan aku?
Sebab nanti takut aku nanti TERLEBIH kurang ajar padanya. Hahaha. Siyes, muka aku nampak garang tapi hati aku lembut. Lalalala. Sila percaya!
# Semalam ada kes pelanggan yang hanya tahu pentingkan diri. Konon nak dia sahaja yang betul! Porrraaaahh!
alhamdulillah setakat ni,..kak punya customer ok2 jak
ReplyDeletemacam2 ragam kan
ReplyDeletealolololo. tomeynya kak yui, hehehehe. jangan layan sangat akak nnt sama je perangai kita dengan dia.
ReplyDeleteberdepan dengan pelanggan ni kena byk2 bersabar...
ReplyDeleteNur pun hampir2 mnangis sbb pelanggan yg pentingkan diri sendiri...
Bila ada yang menyalahgunakan istilah "customer always right" camni la jadi nya..
ReplyDeletePadahal kadang tu terang2an salah dia..
org yg x sabar mmg x boleh keje bhgn customer service ni..cth nye sy..huhu :p
ReplyDeletenory selalu dpt pggilan dr customer yg cmtu...
ReplyDeletedorang je yang betul..
apa kite cakap, dorang taknak terima...
gerammm dgn sikap segelintir customer yg camtu...huhuh
aku pun sama tak leh kerja customer servis ni ... hmmm jiwa tak kental
ReplyDeleteorg ni mcm2 ragam kan
ReplyDeleteberkaitan service bermacam org ktia akan jumpa kan
ReplyDeletekerja yang kena hadap pelanggan yang letih tu kan.. Macam2 kerenah dapat.
ReplyDeleteyelah dik
ReplyDeletedlm bab2 meniaga nie
kesabaran memang kena kuat ;)
dugaan lebih banyak ;)
akak pun deal dgn customer cuma bezanya customer akak student so diorg takleh nak lebih2 dgn org tua. Aku marah kang baru tau..hahah
ReplyDeletebiasa dah customer..sebenarnya salah customer is the king tu..sebab kadang2 melampau2
ReplyDeletenasib kita sebagai pekerjakan. bos tau nak kita beradabjer selalu ngan customer...
ReplyDeleteawak garang ke kakak? mana ada la. lembut je orgnya. :P
ReplyDeletemcm2 org ni kan. mmg kena ada sifat sabar la kalau jumpa customer mcm ni
ReplyDeletemmg susah nak deal dgn org yg pk dia je betul.
ReplyDeletemsti customer tu ada masalah lain sebelum berjumpa kamu....huhuhu....customer is always rite, but human rite cannot tahan with rude customer
ReplyDeletebiasa lah tu sis. Banyak manusia, banyak kerenahnya. Tak semuanya sama. Sabar je lah.
ReplyDeletesy ade 1 customer ni yang liat nak bayar. dy beriya nak order semua huhu. aduhai
ReplyDeleteshida org cmtu diam jer..xpun cr idea tuk kne kn dia blk tp dgn cra bhemah..shida pn kje servis line juga dear..
ReplyDeleteakak xnmpk muka yui garang pun... lmbut je :)
ReplyDeletesabo je la kalo dpt cust camtue kn?
ReplyDeleteorang ni macam2 ragam yui..tp kalau kita dah kerja melihatkan pelanggan kena sabar jelah.. tunjukkan muka manis ::)
ReplyDeletesabar je lah yer :)
ReplyDeletehaha..betul tu..biarkan die dgn dunia die
ReplyDelete