Tuesday, March 05, 2013

Dapat pelanggan "terlebih adab"

Selama aku kerja hampir 2 tahun, boleh dibilang dengan jari berapa orang pelanggan yang aku dapat bahasanya " terlebih adab" aku bernasib baik buat masa ini. Yang pasti, ada kawan pejabat aku yang seorang ini, selalu sangat dapat pelanggan "teruk".


Teruk dari segi macam mana?

1) Bahasa kurang ajar
2) Perbuatan yang membuat orang menyampah
3) Nak diri sendiri sahaja betul


Wah kelass! Aku alhamdulillah dapat yang ok belaka walau kadang-kadang buat aku meluat nak layan. Sebabkan tugas, aku biarkan sahaja. Kau nak tahu kenapa aku kena biarkan sahaja kalau orang kurang ajar dengan aku?


Sebab nanti takut aku nanti TERLEBIH kurang ajar padanya. Hahaha. Siyes, muka aku nampak garang tapi hati aku lembut. Lalalala. Sila percaya!


# Semalam ada kes pelanggan yang hanya tahu pentingkan diri. Konon nak dia sahaja yang betul! Porrraaaahh! 



28 comments:

  1. alhamdulillah setakat ni,..kak punya customer ok2 jak

    ReplyDelete
  2. alolololo. tomeynya kak yui, hehehehe. jangan layan sangat akak nnt sama je perangai kita dengan dia.

    ReplyDelete
  3. berdepan dengan pelanggan ni kena byk2 bersabar...

    Nur pun hampir2 mnangis sbb pelanggan yg pentingkan diri sendiri...

    ReplyDelete
  4. ADAT LA TU...
    ADA TU NAK DIA JE YG BETUL

    ReplyDelete
  5. Bila ada yang menyalahgunakan istilah "customer always right" camni la jadi nya..
    Padahal kadang tu terang2an salah dia..

    ReplyDelete
  6. org yg x sabar mmg x boleh keje bhgn customer service ni..cth nye sy..huhu :p

    ReplyDelete
  7. nory selalu dpt pggilan dr customer yg cmtu...

    dorang je yang betul..

    apa kite cakap, dorang taknak terima...

    gerammm dgn sikap segelintir customer yg camtu...huhuh

    ReplyDelete
  8. aku pun sama tak leh kerja customer servis ni ... hmmm jiwa tak kental

    ReplyDelete
  9. berkaitan service bermacam org ktia akan jumpa kan

    ReplyDelete
  10. kerja yang kena hadap pelanggan yang letih tu kan.. Macam2 kerenah dapat.

    ReplyDelete
  11. yelah dik
    dlm bab2 meniaga nie
    kesabaran memang kena kuat ;)
    dugaan lebih banyak ;)

    ReplyDelete
  12. akak pun deal dgn customer cuma bezanya customer akak student so diorg takleh nak lebih2 dgn org tua. Aku marah kang baru tau..hahah

    ReplyDelete
  13. biasa dah customer..sebenarnya salah customer is the king tu..sebab kadang2 melampau2

    ReplyDelete
  14. nasib kita sebagai pekerjakan. bos tau nak kita beradabjer selalu ngan customer...

    ReplyDelete
  15. awak garang ke kakak? mana ada la. lembut je orgnya. :P

    ReplyDelete
  16. mcm2 org ni kan. mmg kena ada sifat sabar la kalau jumpa customer mcm ni

    ReplyDelete
  17. mmg susah nak deal dgn org yg pk dia je betul.

    ReplyDelete
  18. msti customer tu ada masalah lain sebelum berjumpa kamu....huhuhu....customer is always rite, but human rite cannot tahan with rude customer

    ReplyDelete
  19. biasa lah tu sis. Banyak manusia, banyak kerenahnya. Tak semuanya sama. Sabar je lah.

    ReplyDelete
  20. sy ade 1 customer ni yang liat nak bayar. dy beriya nak order semua huhu. aduhai

    ReplyDelete
  21. shida org cmtu diam jer..xpun cr idea tuk kne kn dia blk tp dgn cra bhemah..shida pn kje servis line juga dear..

    ReplyDelete
  22. akak xnmpk muka yui garang pun... lmbut je :)

    ReplyDelete
  23. sabo je la kalo dpt cust camtue kn?

    ReplyDelete
  24. orang ni macam2 ragam yui..tp kalau kita dah kerja melihatkan pelanggan kena sabar jelah.. tunjukkan muka manis ::)

    ReplyDelete
  25. haha..betul tu..biarkan die dgn dunia die

    ReplyDelete

Assalamualaikum & salam sejahtera

1) Baca entry sampai habis
2) Komen secara berhemah
3) Komen yang mendatangkan "kecurigaan" AUTOMATIK di padam!

p/s: Jangan letak link kaler BIRU itu ea..elak SPAM!

Saya HORMAT anda,anda HORMAT saya
Peace ^__^