tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, February 23, 2011

bezANYA PENggunaan “SAYA” atau “aku” dalam blog corat coret nusha ini~~

Salam ahad,salam satu MALAYSIA

Ececeh,over plak ni memulakan entry


Hahahahah

Orait,arni just nak share penggunaan “saya” atau “aku” dalam blog corat coret nusha

Sbnrnya lama dah nak cter

Kot2la ade yg konfius nape nurul ni kdg2 gna perkataan ‘aku’,kdg2 gune ‘saya’ (adeke tertnya2??)

Hehhe,oklah para pembaca sekalian

Sjujurnya2 sy wjudkan blog ini adalah sbg alternatif lain untuk sy luahkan pe yg sy rasa

Penggunaan “saya” itu dirasakan sbg bahasa yg sesuai untuk menceritakan pe yg jd

Secara general,suke guna “saya”


Tapii....ni yg tapi nya k

Sy akan guna perkataan “aku” sbg tnda mgkin

Sy tengah geram,emosi,skit hati, atau bnda2 yg len yg melambangkan negatif!!!

Tp jgn salah sgka,kdg2 ia gak leh tunjukkan perasaan sy mgkin berkobar2

Bermaksud ngah excited!!!

Cnthnya: sy mengalami sesuatu yg mnggembirakan

Dh tntu sy jd over excited nak menyemakkan entry dalam blog ini

Hehehhe..


Orait,mcm mane???

Phm ngn maksud aku ni???

Aips,phm ngn mksd sy ni???

Hehehhe.dont worry,aku xkishlah korg2 yg dok dtg membaca,mengomen di blog ni

Yg membahasakan dri korg ‘aku’ atau ‘saya’

I dont mind k!!

Sy lg suke,jd dri anda sebenar

insyaALLAH,xder mslh t

ske berkwn ngn kwn yg bermcm ragam

at least,leh kt blaja n kenal ragam idup manusia ni


ok,mcm mane ngn korg??

Xkisahkan lau bhsa sy mcm tu??

Xper kan???

Hehehe,boleh laaaa

Boleh laaa yer semua~~

Tqvm untuk kerjasama anda!!!

Majulah blog untuk negara,hahahah~~


Nuyui: xkisahla cara penulisan,yg penting ikhlas bila menyatakan sesuatu,stuju x????






guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

5 dak comei sayang YUI:

Muhamad Zaki Zafir said...

ikut situasi bila menulis.kalau tgh marah tp guna 'saya', x kick la kan.haha.. :D

tp kalau saya komen dgn lelaki guna 'aku', dgn prmpuan guna 'saya'.

ha tu dh guna saya dah. :)

Muhamad Zaki Zafir said...

ikut situasi bila menulis.kalau tgh marah tp guna 'saya', x kick la kan.haha.. :D

tp kalau saya komen dgn lelaki guna 'aku', dgn prmpuan guna 'saya'.

ha tu dh guna saya dah. :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

zaki: hahaha,btoi gak tu..haaa,ni mberi idea untuk wat entry napa laki bhsakan diri "aku" dgn laki, n dgn pom "saya"..ok x??heheh..

Muhamad Zaki Zafir said...

ouh..dgn laki2 kasar..dgn prmpuan x blh.. :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

hahaha..maybe...