tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, January 19, 2017

Kucing jalani terapi berenang untuk atasi gemuk




Tu diaaaa, kucing pun kena terapi. Sayangnya Yui tak pandai berenang. Tahu pakai pelampung kemudian buat ala-ala kuak lentang nak bergerak dalam air bolehlaah. Hahahaha. Aduhhh, belajar berenang tapi tak pernah-pernah pandai. Mandeeeeey.


Bahaya kucing obesiti tauuuuu!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Wednesday, January 18, 2017

Western Food sedap di Klebang, Ipoh

Yui pernah up pasal kedai ini. Sebelum ini ada di Chemor tapi sekarang owner buat di halaman rumah aje. Haaaaa, walau halaman tapi tetap banyak permintaan.


Yui dok terbayang-bayang rosemary grill chicken dia. Kuah tu memang terbaik habaq! Pekat, sedap dan takkan tinggalkan kuah tu sebab akan hirup sampai habis.  Konon haritu nak tunggu adik yang tentera balik bercuti baru pergi tapi Yui tak sabar, tak menahan. So, ajak mak, abah dan bongsu pergi makan.





Beli rosemary grill percuma air teh o lemon


Kami bertiga order rosemary grill chicken. Abah Yui plak nak makan nasi goreng ikan rebus. Penuh satu pinggan. Sambal dia memang merecik!




Memandangkan nak juga rasa waffle dia yang penuh buah-buahan dan dilimpahi cairan coklat, Yui bungkus bawa balik. 



Waffle Mix Fruit
Ada pisang, kiwi dan strawberi


Jumlah harga bagi 3 set rosemary grill, teh o suam & waffle mixfruit RM 48.20 . Bagi Yui harga yang berbaloi sebab penuh satu pinggan!




Ada pelbagai lagi menu lain
Korang boleh telefon owner sebelum datang ya





Facebook : Diyana Rusli
No tel : 012 508 4604
Alamat : Laluan 3 No 7 
Taman Klebang Jaya
( berhadapan Aeon Klebang )



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

WW 2 [2017] - Contoh DIY Hantaran Sendiri



Saja mengisi masa lapang
Muahahaha!





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Tuesday, January 17, 2017

Sesi mengira Tabung Syiling

Masa duit syiling warna emas baru keluar, teruja sangat tau kumpul. Tapi bila tengok semula, tak cantik warnanya. Cepat pudar, dah macam token funfair pula.


Maka,
Malas dah kumpul syiling. Jadi, Yui kutip mana-mana sahaja tabung syiling yang ada, dan kira semuanya untuk ditukar kepada wang kertas (lebih ringan).




Tapi duit kertas pun kalau diperap, nanti tak elok juga. Lagi berbahaya kalau dimakan anai-anai. Nayaaaaa weeeeeeiii.


Cara lebih dan paling selamat,
tukar dengan EMAS. Simpanan mudah cair jika kita terdesak, inshaaALLAH.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^