tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, December 09, 2016

Kebaikan dalam diam



Salam Jumaat





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Thursday, December 08, 2016

Drama Korea - The Legend Of The Blue Sea

Sekarang Yui suka tengok cerita Korea yang sedang bersiaran di chanel 393, The Legend Of The Blue Sea. Duk tengok ulangan hari Sabtu sebab hari biasa kat rumah sewa takde astro, balik SS baru boleh. Hehe.




Yui tak berkesempatan nak tengok episod pertama tapi tengok yang seterusnya pun dah rasa seronok. Kalau korang tak tengok dari awal, biasanya korang akan confuse sikit la. Yela, kejap macam zaman moden, eh kejap zaman dulu pun ada. Heeeee.




Suka dengan watak perempuan tu, ala-ala blur sikit. Yelah, dia asalnya ikan duyung. Yang lelaki plak berlakon watak jahat sikit tapi ada hati yang baik. Nampak tegas tapi penyayang. Kawan-kawan dia plak ingat perempuan tu orang kaya padahal jeng jeng jeng.  


Ewaaahh, tak boleh cerita lanjut. Korang kena tengok sendiri okay.


Pssssss,
Jangan tanya nama watak tau sebab biasanya Yui tak ingat. Dok ingat jalan cerita aje. Ekekekek. 


Cerita ini lawak dan menarik!





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Selesai tukar Kad CIMB ke MYDebit [tukar cepat]

Kalau Maybank dah selesai tukar Ogos lepas [entry]. Tukar awal sebab itu selalu digunakan. CIMB saja nak lambatkan sebab jarang guna kad, lebih kepada cimbclik. Ekekeke, sila jangan ikut cara Yui melengahkan kerja.


Alhamdulillah,
Rabu 7/12/2016 Yui dah tukar yang baru. Saja pergi CIMB Menglembu sebab tahu kat situ tak sesak dan tak ramai orang. Kalau CIMB utama kat pekan Ipoh, dah tentu nanti berjam-jam tunggu.


Dalam 20 minit selesai. Sepatutnya 10 minit tapi sebab Yui jarang guna kad di ATM, mereka ada masalah untuk cari. Heee, salah Yui juga tu kan.




Oh ya,
Kalau korang ada cimbclik, lebih baik terus uruskan di bank terus.


Bila korang dapat kad baru, dia akan bagi satu surat yang tertera no pin sementara. Pergi ke ATM, masukkan pin yang diberi dan tukar kepada pin baru.


Dah selesai,
Pergi ke kios CIMBCLIK. Log in macam biasa dan nanti akan diminta untuk korang masukkan no yang tertera pada kad bank.


Itu sahaja, selesai.


Nak puji staf CIMB Menglembu, Ipoh
Mesra pelanggan dan banyak membantu
Terima kasih





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Wednesday, December 07, 2016

Ulangtahun abah ke-51

7/12/2016 hari lahir abah Yui. Dah 51 tahun ini. Muda kan? Sebab dia nikah ketika usia 20 tahun dan mak Yui masa itu 22 tahun. Orang lama, nikah muda tu dah perkara biasa, bagus sebab ada anak besar, dia pun tak berapa tua lagi. Ekekeke.


Buat abah,
Orang doakan semoga panjang umur dan dimurahkan lagi rezeki. Moga dipermudahkan segala urusan yang baik. Moga dapat membahagiakan mak iaitu isteri abah sehingga akhir hayat.


Sabar ye abah,
Dalam 2 minggu abah akan terima menantu pertama iaitu menantu sulung dalam keluarga kita. InshaaALLAH.


Selamat ulangtahun abah.


Wakil anak sulung,
Nurul




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^