tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, July 27, 2016

Bila virus Parvo melanda kucing

Tak tahu nak cakap macam mana. Aku sedih dan kena redha dengan apa pun yang terjadi. Minggu lepas, Kiut mati. Tiba-tiba. Dia muntah dan cirit birit ( bau sangat kuat ).


Kiut tu lepas raya, aku kasi ( neuter ). Belum sempat lagi aku up cerita dia, ALLAH lebih menyayanginya.


Semalam 26/7/2016,
Madan pula pergi. Kisah dia pun belum sempat aku ceritakan di sini. Madan kami jumpa berlegar depan rumah waktu Ramadhan lepas. Dipercayai dibuang oleh seseorang. Madan pun alami masalah yang sama macam Kiut.


Lagi 2 ekor tunjuk simptom yang sama, Labu & Labi.
Entahlah, redha je sekarang. Sebab virus ni berjangkit. Pernah terjadi beberapa tahun dahulu, sampai 7-8 ekor mati dalam seminggu akibat virus parvo ini.


Sekarang aku tengah ikhtiar.
Doakan yang terbaik. Apa pun jadi, aku kena RELA.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

WW 14 [2016] - Kimchi halal di Aeon





Cari yang ada HALAL




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Tuesday, July 26, 2016

Baju hujan Foxdry

Baju hujan lama, Givi sudah bertahun lama berkhidmat dengan baik. Lebih 8 tahun. Baju masih boleh pakai cuma seluar, getahnya dah longgar. Kalau pakai pun, duduk atas motor takpe. Kalau berjalan londeh, hahahaha.




Jadi Sabtu lepas,
Pergi kedai perkakas pelbagai jualan berkaitan motor di Ipoh. Mata dok tercari jenama Givi juga sebab percaya pada kualiti. Sekali tengok pattern belakang baju, alaaa tak kenan. Rupa peplum aje aku tengok.


Maka tuan kedai cadangkan Foxdry.
Ada beberapa pilihan warna tapi warna ini sahaja berkenan sebab yang lain dah rupa colour blocking. 


Ambil saiz M. Harga termasuk GST RM 143.10.


Perghh, bertabah ajelah keluarkan duit sebab sekarang musim hujan. Kadang perlu pakai seluar hujan.


Apa pun Givi lama masih boleh pakai. Terbaik!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Kad Raya 2016 dari blogger Shida & Jijah

Untuk pengetahuan, kad pertama datang dari blogger Shida. Kad kedua dari MSHA. Kad ketiga iaitu kad raya 2016 terakhir dari blogger Jijah.




Selain kad, dapat juga keychain. Ewahhh, macam tau jee Yui rajin kumpul keychain. Heee. Boleh guna letak kunci motor dan rumah.


Kepada dua blogger hebat ini,
Terima kasih sebab sudi bagi kad raya. Sangat Yui hargai. Moga persahabatan kita kekal ke akhirnya. Aameen.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^