tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, July 31, 2014

Berhenti sementara untuk berblog

Aku pun tak pasti kenapa keputusan macam ini yang aku buat. Tapi setelah fikir dan terus berfikir mungkin baru sekarang masa sesuai nak berhenti sementara berblog. Rasanya pertama kali keputusan macam ini. Mungkin perlukan ruang & waktu.


Banyak yang perlu diperbaiki & banyak kekangan yang jadi. InshaALLAH tak lama pun berhenti, nama pun sementara kan. Mungkin esok lusa, aku sambung berblog. Siapa tahu? 


Dulu mungkin aku boleh digelar blogger tegar tapi sekarang tidak lagi. Belum sampai waktunya. Huhu. Apa pun, aku minta maaf buat rakan blogger semua. Aku hanya tak update entry tapi akan tetap blogwalking. Itu pun kalau berkesempatan.


Maaf ya untuk keputusan sementara sebegini. Kena cari aura positif untuk mulakan seperti biasa. 


Tolong jangan buat andaian bukan-bukan kenapa aku macam ini =)







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Wednesday, July 30, 2014

Mula bekerja di raya ketiga

Sekarang aku dah ada di pejabat. Mula bekerja setelah 4 hari bercuti termasuk cuti umum. Kiranya cuti biasalah kan sebab aku tak mohon cuti. 


Mood? Tak berapa nak ada. Bukan sebab kena bekerja ketika beraya tapi sebab-sebab lain. Banyak benda terjadi ketika raya kedua. Sedih tapi apakan daya benda dah terjadi. Nak undur pun tak guna. Nasi dah jadi bubur.


Mesti ramai rakan blogger yang masih bercuti. Sunyi sepilah dalam minggu ini.


Nak menaip entry ini pun macam tak reti dah. Macam dah kosong.







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Tuesday, July 29, 2014

Salam Syawal dari Nurul Yui

Memandangkan ramai rakan blogger yang akan bercuti awal, di kesempatan yang ada ini, daku sebagai owner blog Corat Coret Nusha dengan setulus hati yang ikhlas ingin mengucapkan


Salam Syawal 1435H
Berhati-hati dalam setiap perkara
Moga segala urusan dipermudahkan
Mohon maaf andai ada salah silap
samada kita pernah bertentang mata
atau sekadar berbicara di alam maya
10 jari disusun memohon
Halalkan segalanya
Terlebih atau terkurang


Macam sayu nak bagi ucapan ini tapi peluang yang ada perlu dimanfaati. Kita tak tahu apa akan jadi. Apa pun, terima kasih terutama kepada kalian yang sudi singgah di blog picisan ini.




Menghargai setiap apa yang diberi. Terima kasih & salam syawal. Kosong kosong ya tak kisah Syawal atau bulan-bulan seterusnya. Saling memaafi =)


Jangan lupa doakan saudara kita yang sedang berjuang. Mangsa MH370 & MH17.


Entry melekat hingga raya ke 2





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Sunday, July 27, 2014

Cuti Hari Raya 2014

Aku tak berapa kisah sangat pasal cuti raya asalkan setiap kali raya aku dapat bersama keluarga. Berebut cuti dengan staf lain? Tidaklah. Kami gunakan sistem gilir. Kalau tahun lepas aku dah ambil sebelum raya, tahun ini kena ambil lepas raya. Macam itulah sebaliknya.


Staf dalam ini ada 3 orang sahaja. Maka sistem gilir harus dipraktikkan. Sementara aku masih bujang, tolak ansur itu masih tinggi & tetap ada. Jangan asyik muka sama sahaja yang cuti lepas raya, itu memang naik lemak. Alhamdulillah staf sini semuanya ada akal untuk berfikir.


Kesian juga aku baca ada member sedih sebab terpaksa "tolak ansur" dengan orang tak reti berfikir pasal cuti. Tahun lepas dia, tahun ini dia, tahun depan pun dia. Aiyooo orang macam itu kasi tendang je. Eheheheh.


Aku cuti raya pertama & kedua sahaja. Lepas itu kerja. Ambil cuti hari Isnin 4/8/2014 sehari sahaja. AL dah nak habis, banyak nak kena guna hujung tahun ini. Huhu.


Selamat Hari Raya korang. Maaf zahir & batin. Hati-hati di mana pun berada.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^