tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, April 01, 2014

Luahan hati melalui penulisan

Kenapa anda wujudkan blog?
Atas dasar apa?
Tujuan utama?


Kalau tanya aku soalan macam itu, blog ini aku tubuhkan lebih kepada nak jadikan diari online. Walau tak menyeluruh cerita yang ingin disampaikan, tapi mana yang penting & perlu dititikberatkan aku sampaikan di blog.


Kadang blog juga dijadikan bicara untuk pendapat/perkongsian. Bercerita mengenai isu semasa yang berlaku. Mencari pendapatan sampingan & berkongsi rezeki.


DULU
Blog aku penuh dengan kisah artis termasuk berita yang ada di dada akhbar.


KINI
Blog aku lebih kepada cerita peribadi, pendapat sendiri, luahan perasaan hati sendiri. 


Banyak perubahan aku rasakan. Aku sangat berbesar hati untuk katakan aku "menulis" melalui luahan hati. Menyampaikan apa yang tersembunyi. Kerana dengan menulis aku lebih selesa dari bersuara


Banyak aku pendam tapi alhamdulillah kawalan diri masih ada. Syabas nurul!






guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

21 dak comei sayang YUI:

Anum said...

setuju

Azhafizah MN said...

blog ni kdg² diary online dan boleh gak buat rujukan sumber akan datang. Banyak kenangan berblog ni.tapi pastikan tujuan berblog ni dengan niat dan tujuan positive :)

Unknown said...

blog akak nak jadikan diary memang tak la kot..heheh.sebab banyak citer macam2 ..citer pasal diri sendiri memang kurang la..satu hari nanti boleh la kot citer pasal diri sendiri..

PERMATABIRU said...

xsalah luahkan iisi hati dlm blog..asalkan kena pada cara penulisannya kan..kan..

Unknown said...

sangat setuju..perubahan memantangkan kita..^_^

jie susanos said...

huhu..byk prubahan di blog yui..sb tu suka baca kot..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. betul tu. dulu more to diary online. skrg kumpul dan share ilmu2 untuk semua. singgah menabung ford sini~~~

Cik Rose said...

memang ada macam -macam tujuan seseorang tu wujudkan blog kan..

Rizziela said...

yg penting..kenangan kita kan

ct kektus said...

pendam tu pendam jugak yui. jangan sampai pendam memakan diri sudah ye. weee. :)

Unknown said...

yup, Eza mmang suka singgah sini. Kadang2 jadi silent reader, kadang2 drop comments. Hee. Teruskan berblogging dear :) TQ jadi kawan blogger Eza yang baik...

eima said...

tah la .. aku sj2 je menulis,.... sronok ....
tp mmg aku tk suka pun tulis pasal retis ..so not me... aku ni bkn jenis yg minat artis ke lagu ke ... semua pasal hiburan ...

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan salam singgah petang dik Yui...akak setuju sangat2...

ikafantasi said...

tu la kan..better kita story pasal kita..xkacau hidup org..tapi sekali sekala bgosip best gak..hehe

licha said...

betul tu yui.. licha pun tulis benda yang jenis evergreen je.. kalau benda yang macam berita semasa ni susah skit sbb jrang update

licha said...

betul tu yui.. licha pun tulis benda yang jenis evergreen je.. kalau benda yang macam berita semasa ni susah skit sbb jrang update

نورعيم said...

sama la dgn kita. blog dah jadi diari. huhu

Myra Jay said...

Blog dapat mematangkan kita dari segi penulisan, kan? :)

PetakBunga said...

tulis dr hati sampai ke hati..
insyallah

Unknown said...

Btol.. bkongsi setakat yg perlu.. hehe..

Nadia Johari said...

apa2 pun yui tulis nad akan kunjung..=)