tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, April 24, 2015

LOKASI SURAU DI IPOH PARADE, PERAK

Kalau tak salah, nama Ipoh Parade sudah ditukar. Apa nama baru? Aku sendiri tak tahu. Sebab aku nak kongsikan benda lain bukan pasal perubahan nama. Hahaha.


Kalau lokasi surau di JJ Kinta City, aku dah tahu tambah pula memang ada signbord arah ke surau. Malangnya di Ipoh Parade, nan hado signboard apa. Berpusing aku cari semalam. Tanya makcik cleaner tapi jawapan macam tak meyakinkan.


Tengok gambar di tepi lif, pun takde.
Ambil inisiatif nak search melalui google, nan hado!
Akhirnya setelah "bertawaf" & putus asa, terus ke meja information.


Lega, dah dapat kenalpasti.
Memang surau di Ipoh Parade agak terpencil. Kalau tengok laluan, memang tak perasan. Jadi aku kongsikan di blog aku lokasi sebenar surau di Ipoh Parade ( setakat April 2015.


Level 3 - jumpa Tutti Fruti - sebelah kiri Beyond - jalan terus dan akan jumpa surau


Alhamdulillah jumpa juga semalam. Surau tersorok tapi lega kerana surau sangat selesa. Cuma keadaan telekung agak tunggang langgang & ada yang berbau. Harap pihak atasan boleh jaga & awasi kebersihan kawasan surau tersebut.


Inilah jadinya bila jarang ke Ipoh Parade. Hahaha!





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

Wak Lat said...

Salam jumat nuyui. Hee info surau yang bagus berguna utk rujukan nnti., ;p

Anonymous said...

mungkin pengusaha bukan melayu tapi ade kesedaran nak buat surau.

aku ada pegi satu mall ni lansung takde surau. terpaksa keluar.

nasib baik sebelah mall (takde la sebelah sangat) ada hospital.

tumpang solat kat situ aku.

hehe.

mamamuiz said...

baru last wik p ipoh prade..
memang jenuh gak cari kat mana surau tu..
tapi condition surau baru nie better than before la kan..
paling suke babyroom! seb baek ade alasan ade anak kecik boleh lepak lame2 kt situ :P

Umie Nadhirah said...

ktk di ipoh ka?....

arysha_fayyadh said...

Assalam yui,
he3
macam entry find & trace yer he3

Azhafizah MN said...

sepatutnya kena ada signboard dan memudahkan kita untuk ke surau kan

Unknown said...

Haha, beyond ada kiri kanan tutti frutti tu, pergi belah kanan tutti sbelah kiri beyond...jalan mati...haha..rupa2nya belah kiri tutti ...lawa jugak surau ni..haha

Anonymous said...

Terima kasih weyh

ال-امين said...

terima kasih

Unknown said...

Tq info...

Anonymous said...

2018.. still reliable information.
Tenkiuuu 4 the info.

Unknown said...

Tq info... I read this - 19 august 2018

aleff eiman said...

11 november 2018 and still reliable information