tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, May 19, 2017

Pertama kali jumpa blogger Lyana Ishak

Kan Yui habaq kami ada short vacation ke Penang minggu lepas. Yui ikut sebab salah satunya teringin nak jumpa Lyana Ishak. Asyik sembang alam maya aje, maka meh ambil kesempatan jumpa bertentangan mata. Ewaaaahhh!


Kami bertiga dari Perak pagi Sabtu 14/5/2017. 10.30 pagi dari Kuala Kangsar terus ke Penang dan ambil Lyana selepas turun dari feri. First time jumpa, salam peluk kiss pipi. Ekekeke, laga pipilaah macam perempuan sesama perempuan lain buat. Tanda mesra.




Gambar kali pertama kami




Oh ya,
Dari Perak ialah Yui, blogger Eintan Nurfuzie dan adiknya.


Aktiviti lepas itu ke Kapitan,
Melantak kejap sebab lapar wei. Next entry.







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Thursday, May 18, 2017

Short Vacation ke Penang (bertemu Blogger)

Percutian pendek untuk gugurl. Ekekeke. Asalnya ada 6 orang tapi hanya 4 orang yang boleh sertai. Percutian tetap diteruskan.


Niat utama nak bercuti sambil jumpa kali pertama dengan blogger dari Penang. Siapakah? Haaaa, entry seterusnya. Yang follow FB Yui dah tentu tahu siapa. Hihi.



Jambatan yang kami lalui 



Hai Penang!
14/5/2017 dan 15/5/2017 kami di sana. 2 hari 1 malam yang Best!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Wednesday, May 17, 2017

Vaseline Lip Therapy Rosy

Dah nampak viral pula Vaseline comel ini. Lepas itu ada pelbagai perisa. Eh, ni bukan untuk dimakan ya. Untuk disapu luaran sahaja. Macam vaseline yang beli di guardian/watson tu juga cara penggunaan.




Saiz memang comel. Senang letak dalam beg. Nak guna, sapu sahaja. Deme kata guna ni untuk pink kan bibir, juga sebagai pelembab bibir. Ehhh, nak tahu menjadi ke tak, kena cuba sendiri ya.


Yui pun terjebak beli dan jual. Hahahaha. Saja gatal ambil dengan supplier nak tengok sambutan macam mana. Baunya memang wangi. Sedap jee hidu.


Oh ya,
Yang oren tu LABU. Sibuk ajee mana orang duk, nak menyempit. Manja sangat.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Tuesday, May 16, 2017

Nestle Bliss Plus perisa Epal, Buah Prun & Ubi Merah

Kalau Bliss biasa kita dah selalu merasa kan, yang ni Yui beli di Mydin. Saja beli untuk mencuba memandangkan harganya hampir RM 5 untuk sebotol. Tak rajin nak beli kerap, hehehe.




Yui ambil perisa epal, buah prun & ubi merah. Bagi Yui rasanya lebih kepada prun. Mungkin rasa lain tenggelam sikit. Kalau bliss biasa, rasanya lebih kepada yogurt & terasa pekat. Kalau yang ini, macam ala kadar di tekak yui.


Ada beberapa perisa lagi. Kalau rajin Yui akan beli.


Untuk tekak Yui,
Yui suka rasa macam ni sebab tak berapa likat.


Korang dah cuba?




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Monday, May 15, 2017

Mister Potato perisa Ubi Keledek

Lama dah keluar perisa ni tapi Yui baru merasa. Hihi. Biasalah, jenis bukan teringin sesangat nak rasa. Haritu pergi beli barang rumah di TF, nampak Ubi Keledek ni, harga pun ok aje tak sampai RM 4 sebotol.




Bagi Yui,
Yui suka tapi terasa manis sangat. Apa pun oklah sebab terasa ubi keledek tu. Sedap. Untuk repeat, memang Yui akan buat.


Mesti korang pun dah lama rasakan terutama yang rajin singgah 7eleven tu. Hehehe.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

Monday, May 08, 2017

Seminggu tidak sihat

Assalamualaikum & selamat tengahari semua
Sihat?
Yui harini baru nak merasa sihat & kuat
Hihihi


Dekat seminggu demam/batuk/selsema/sakit tekak
Pakej dah pergi klinik swasta & hospital kerajaan ambil darah
Alhamdulillah demam biasa sahaja
Risau denggi sebab adik Yui dimasukkan wad haritu
Dia pun dah selamat keluar wad


InshaaALLAH Yui akan kembali cuba untuk aktif berblog
Kerana dengan dunia blog Yui berceloteh macam-macam
Kenal korang


Apa pun jaga diri dan kesihatan ya
Banyakkan minum air masak





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^