tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, October 04, 2012

ST 54 # - Bercakap memang mudah

Orang lebih pandai BERCAKAP
tanpa memikirkan KEPAYAHAN
yang dilalui orang lain


BERCAKAP tanpa USAHA
sama juga seperti
MENANGIS tanpa SUARA


# Harini aku AL 'terdesak' coz nak bawa mak aku lawat abah
siapa lagi yang dia nak harapkan melainkan anak sulungnya ini

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

32 dak comei sayang YUI:

mun said...

xpe... terdesak pon demi mak abah kan...

sebagai anak sulung kena laa berkorban..

Anum said...

suka entry nie :)

ZieMarziah said...

setuju..berat mata memandang berat lg bahu yg memikul..sama mcm situasi kat opis sy skang ni:(

a.R said...

ye. Anak2 la harapan ibu bapa bila dah menjangkau umur ni kan?

notti netti said...

buat baik dgn mak pak...tuhan balas nanti yg baik2 jugak untuk kita.

MizzTina said...

blh bercakap, tp kena fikir baik buruknya.. bercakap biar selari dgn perbuatan..

Jahirah said...

bercakap mmg mudah,selagi tak ada kt tempt org tu mmg kita tataw apa sebenarnya masalah org tu. hehee xpe berkorban utk mak abah.:)

izyantyPersonalTaste said...

semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah...:)

Tie HT said...

moga yi tabah hadapi semuanya...take care

Lyaa Suriany said...

Berat tanggungjwb anks sulong

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tu la yui bercakap mmg mudah org yg nk melaluinya tu saja tau kepayahan...

ibu bapa nk harap sapa lg kan klu bukan anak dia heehee

Mrs Velentine said...

anak sulung mmg kena berkorban kn

mshazadoes said...

moga abah beransur pulih iyer nurul.kne bg dia bg semangat tau..dya doakan moga abah semakin sihat..

are_lin@yu said...

setuju ;-)..at2 yui..;-)

ecadwinkyasha said...

besar pahala berbuat baik ne yui..lbh2 kpda parents :)

Dylla Abas said...

hmm..setuju...kdg2 org suka b'ckp tanpa tahu kesusahan atau kepayahan situasi sebenar melainkn dia hadapinya sendiri..

nur anis said...

anak anak yang berbakti pada orang tuanya, akan dapat ganjaannya...:)

Anonymous said...

alah, mulut orang umpama angin lalu

Shida Radzuan said...

yui besar pahalanya yui..ank sulung paling byk dapat pahala sbb dia org ptma yg tlg parent dlu sblm yg berikutnya :)

tahniah yui..blog yui naik random!

EkaTikah said...

setuju sangat. :))

Nurul Husna Mohd Hassan said...

setuju dengan mizztina! :)

takpe AL untuk family :)

ayut said...

spti menangis tanpa suara?mkne yer??melibatkan kepuasan kah?
tp yg atas tu agree.. :)
hati2 drive ye Yui :)

miss yatie said...

bukan selalu kita tolong ibu, ibu dah terlalu banyak buat untuk kita kan?

eMMe said...

Baguih, Yui anak yg bertanggungjawab, kite same2 anak sulung tau Kak yong kata org peghok, hehehhe...

نورعيم said...

bercakap tu biarlah diiringi usaha kan?

Unknown said...

Berat mata memandang berat lagi bahu memikul kan. Org pandai je cakap tp tak merasa apa yg kita rasai .huhuhu

Anonymous said...

betul tu KA setuju sgt! xpe niat kita utk berbakti pada orng tua kan !

::CIK LYNN:: said...

camna ayah yui skrg ni?

-meeSUPERGIRL- said...

smga cpt smbuh..

IntaNBerliaN said...

a'aa kdg2 cakap sennag kan.. nak buat tu yg susah..

IntaNBerliaN said...

a'aa kdg2 cakap sennag kan.. nak buat tu yg susah..

Anonymous said...

pown ada baca hari tu hehe