tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, December 27, 2013

RESEPI MUDAH SIHAT : Taufu Telur Sayuran Cheese

Benda mudah aku nak juga kongsi. Tak kisahlah orang taknak cuba asalkan aku ingat apa aku pernah makan. Kui kui.




Kali ini main masak campak-campak masuk dalam microwave. Senang bangat!


BAHAN-BAHAN ( 1 orang )
1) 2 biji telur
2) 1 keping cheese ( letak 2 pun boleh )
3) Sedikit brokoli
4) Sedikit bunga kobis
5) Sedikit kobis ungu
6) Sedikit garam


CARA-CARANYA
1) Potong semua sayur
2) Masukkan kesemua sekali dalam bekas
3) Masak dalam microwave selama 3 minit ( sebaiknya brokoli direbus sekejap terlebih dahulu )


Mudahkan? Kalau perhati cara masak sama sahaja cuma bahan yang dimasukkan berbeza. Ikut tekak masing-masinglah ya. Nak tambah sosej pun boleh tapi yang ini aku banyakkan sayur. Sayur itu best!


* Aku masak kat opis sahaja




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

14 dak comei sayang YUI:

Fifi Nadhrah said...

terbaik la.. menu simple.. dekat ofis pon boleh makan..

Anonymous said...

cara cepat nak makan kan...

Anonymous said...

wahh...sangat2 simple lah..

Myra Jay said...

Mudah dan yang penting sedap kan Yui :)

Akak nak kena p cari MicroWave sebijik nieh :D

shaFazie said...

mudah & simple... ;)

Azhafizah MN said...

sangat mudah dan sangat sedap sebab ade cheese..hehe

Unknown said...

simple dan lazat ! ^^

Unknown said...

sangat2 simple! janji perut kenyang..

ezy.xixii said...

simple je..
blh la try2 buatkalo rajin ni.. hehe

Unknown said...

yui ni akk tgk suka mkn mknn yg berchesse.. ye ke tidak? heee

Unknown said...

Simple ;D mesti sedappppp!

Miss N™ said...

terliur dibuatnya..!

EkaTikah said...

pakai microwave? senang. kat hostel ade bende tu. kene cube ni. hehe. tq kak :D

Miss Pija said...

yui..ni guna microwave or oven?