tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, February 10, 2011

berubat di GRIK,PERAK

salam smua
arni,nak citer pasal berubat ari tu

p slps magrb,isnin lepas (7/02/2011)
sy p ngan abah n adik pompuan
mak n adik2 laki xdpt p coz esoknya mereka skolah
t xtbgon plak!!
hehehehe

okies, Haji Mizi tu berubat selepas pukul 10.00 mlm shj
sebab pe,itu sy xtau
mgkin itu caranya
sy smpai dlm kui 9.30mlm

sy,adelah nombor yg ke 6 dari 12 org
sy punye start dlm kul 11 lebih
ramai2 dok kat ruang tamu n die akan panggil sowg2
jd,kt smua leh tgk cara dia berubat

n pd sy,dia suh 3 ekor ibu gamat dibakar sampai hangus
sekor diletakkan dlm minyak kelapa tu,2 ekor lg kena hancurkan mcm kopi tu
minyak tu kena urut dr bwh ke atas
then kena makan iaitu + skit pd air minuman waktu pg,ptg n mlm
yg air telaga + air kolah masjid pon,kena gune skit mandi pg sblm kui 9 selama 7 hari
minum pon kena gak +kedua2nya, pg,ptg n malam

so,kena tgk mcm mane dlm 7hari ini
lau still sme,kena p lagi n bw brg2 tmbhn yg len plak (sudah diberitahu)

kami smpai umah dlm kui 2.20pg
fuhhh!!abah bw plg tinggi 130km/j
dhla jalan merbahaya kat sne
xlena tido aku!!!
huhuhuh
moge2 smunya ok,insyaALLAH
ni la antara brg2nya



ni ibu gamat + minyak kelapa

ni yg perlu dihancurkan @ ditumbuk
nuyui: ku berharap semuanya ok~~




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

6 dak comei sayang YUI:

eMMe said...

hope nusha cepat baik!
InsyaAllah, kite Ikhtiar, tu kuasa n kerja Allah....doa2 byk2...

nusha said...

kak emme: terima kasih yer~~yup,sume tu kuasa ALLAh,kt cume leh ikhtiar je..

Cik Muda Sae said...

makan ke bubuh pada tempat yang bermasaalah?

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

@ cik muda

miyak,buh pd tempt tu..kuar kulit aje..

yg gamat,kena makan..buh dlm air..

Anonymous said...

Assalamualaikum.... dik akak nak th ljt pasal perubatn ni.. maaf la,wpun entry nih dah lm... hj mizi tu dok grik area mn? Kesan perubatan tu utk adik mcm mn? Nak sgt respon dr adik...

Anonymous said...

Assalamualaikum.... dik akak nak th hj mizi tuh grik area mn? X pun bg no conct adik blh x sbb nak th ljt pasal perubatan ni