tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, June 24, 2011

"SEGMEN SIMPLE : SAMBUNG CERITA INI ... ".


ewah-ewaahhh..ai join segmen lagi u..tapi bkn dgn abg ben tapi  abh eh abg naser..
memandangkan ak bosan+xder keje,ak menyibuk gak kat segmen abg naser ni..xperkan abg??
nak sambung-sambung cerita ni,ai likkeeeee...

tutup pukul 4.00 petang ini okies!!

jom tgk,smbg citer apa..

Pak Cak (singkatan bagi Pak kacak) memandu kereta Mersedit Ban pulang ke rumah. Pak Cak memandu dengan penuh keberhatian yang sangat tinggi. Tajuk tercalar kereta mahal dan barunya. Pak Cak memandu dengan penuh fokus. Matanya sentiasa melihat ke depan. Risau sangat. Kereta baru la katakan. Pak Cak terus memandu, memandu dan memandu. Radionya tidak dipasang sebab tak jimat bateri katanya. Air Cond pun tak dibuka. Di dalam kereta yang bertutup rapat tu, Pak Cak terus memandu.

 

Setibanya di hadapan rumahnya, Mak Tiful (singkatan untuk Mak Beautiful) berdiri megah di hadapan pintu. ... pak cak dah wat muka kelam..
haaa,bersalah ar tu/ada wat pape xkena la kan!!
pak cak tersenyum malu-malu.. mak tiful mula bersuara
"dh sudahke abg meronda2 ngn "bini' baru tu..??", amboi,perli sungguh tu!!
"udah yang..amboi,ayang jelezke dgn bini baru ni??kete je yang oi" ..
pak cak mendekati mak tiful..

"mmglah kete tp lau abg punya perangai tu mcm dah dapat orang lak!!"
mak tiful dah wat muka..
"olololo syg abg ni..jgn majuk ea..meh2..kt masuk,p makan"
pak cak menarik lembut tangan isterinya..
"ayg xnk makan.."menarik tangannya kembali..
"aik,awat lak dah??" pak cak tertanya.
"ayg xmsk..ayg nak date ngn laki baru ayang" haa..cuak muka pak cak!

Jantan mana lak nak kat bini cantik ak nie!!!
"sape jantan tu yang??nape ayang wat perangai ni??xcukupke apa yg abg bagi???"
bertalu-talu soalan diajukan..yerlah.dh gelabah bini cantik dikebas orang..

"eh,yg abg gelabah semacam ni nape??abg ngn "bini" abg,ayg xkata apa kan..siap meronda2 lagi..ni ayg baru je nak kuaq,abg dah mcm ni."
"mmglah,mslhnya ayg nak kuaq dgn laki kan..xelok tau!!abg xizinkan!!"
"ayang nak gak!!apesal xleh??td pon dia dok teman ayg kat umah bila abg p meronda tu!!"
mak tiful mendesak juga..

"APA???ayg wat maksiat ea!!smpai hati..mane jantan tu..wei jantan,kuar ko skg..jumpa ak berdepan!!"

jantan tu pon kuar dari ruang tamu..
"gllluuppp!!" tertelan air liur pak cak melihatnya..
bukan kerana kejantanannya,kehandsome mannya..tapi kerana dia banyak BULU..sgt lebat!!

"dah puas??abg bg kan ayang nk kuar dgn dia..ayg nk beli mknn ngn dia ok!!"
"erm,ok yang..kuarlah dgn dia..abg izinkan.." tertunduk malu..
baru pak cak sedar,jantan yg dimaksudkan bininya adalah KUCING PARSI hadiah darinya sempena
ulangtahun perkahwinan mereka setahun lepas..



kucing itulah teman serumah bininya dikala dia bekerja.."ouh!!malu ak ngn bini ak"

sekian shj cerita dari ak..xder IDEA lor..ngeh3..
kesimpulannya: jgn mudah dan cepat salah sangka!!!







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

9 dak comei sayang YUI:

ann said...

menarik...!!! salam kenal..

singgah sini juga yer..

http://annyoo6609.blogspot.com/2011/06/segmen-simple-sambung-cerita-ini.html

EiZaRaZiErYa said...

ehehhe..lwak2...menarikkk giler~~pdn muke pakCak~ cuak dy~ eheh..
jom bace kesah zie pulak~ merapu je~

http://teamoer.blogspot.com/2011/06/segmen-simple-sambung-cerita-ini.html

wink3 >_<

Amirah Adnan said...

hehe..gud luck taw

ArulchelseA said...

aik ada perkataan cuak tu...kih kih kih..nnt de masa nk join jugak lah..

Bro ahmad said...

comelnya kucing tu
salam kenal
dengar citer saya..k

http://www.trioseposen.com/2011/06/segmen-simple-sambung-cerita-ini.html

Cik Azizah said...

wah2 pandainya yui buat cerpen..hehe padan muka pakcak! hahaa

NasZ said...

thanx sudi join..

jom terjah dan baca entry geng2 yang join segmen ni gak..huhu..

LIST SEGMEN SIMPLE : SAMBUNG CERITA INI ...

Norhisham Nordin said...

alamak... comel nya kucing tu... rindu plak kat bobot...

cucu tun teja said...

menarik....best....