tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, April 07, 2017

Kaki Wayang : Ghost In The Shell

Saja nak bagi pendapat peribadi lepas tengok wayang cerita Ghost In The Shell. Warning, ini pendapat peribadi Yui ya. Mungkin tak sama dengan kalian yang lain.




Jangan pelik kalau muncul nama-nama orang Jepun sebab rasanya memang ini cerita dari deme. Sebab apa? Banyak bangunan, motor pun letak HONDA. Wahhh, hebat! Kan Jepun maju dengan teknologi robot. Maka, jadilah cerita macam ini.


Pasal perempuan ni yang digelar Mejar, hanya kepala dan otak saja manusia, badan apa semua tu dah jadi robot ciptaan manusia lain yang ada kepentingan sendiri! 


Konflik muncul bila ada seseorang yang cuba bunuh seorang demi seorang orang atasan Mejar. Siapakah? Haaa, yang tu kome kena tengoklah sendiri. Mana boleh semua nak cerita sini. Hahaha.


Secara peribadi,
Yui bagi 8/10


Cerita ini P13 tapi macam rasa lagi baik untuk tatapan 18 tahun keatas. 


Lepas ini nak tengok cerita Fast & Furious 8 la =)




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

6 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

menarik

Nurfaezah Abdullah said...

Ramai anticipate nak watch cerita Fast and Furious hehe

hana hadi said...

ingat xbest xtengok pun. negee

Cik Itah said...

belum tengok lagi.. tengok beauty and the beast ja hehe

Adam said...

Apa kau pengukur yg yui guna untuk menilai cerita ni. Tapi saya setuji 8 per 10 tu pendapat peribadi yui. Orang lain tak boleh pertikaikan.

Siqah Hussin said...

Tak berminat tengok filem ni. hii