tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, September 07, 2011

Akad nikah nampak mudah tapi hakikatnyaaa....

Semalam ak dok kelebek FB ak tu,pastu terjumpa beberapa orang yang post benda sama.. Jadik,ak sendiri tertarik nak letak kat blog.. Kongsi bersama namanya kan.. al-maklum,ai lom nikah,so,beri ilmu juga ni kan????
 
- gambar hiasan -
 
"Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dia dgn mas kahwinnya RM..”

Bunyi nampak mudah+senang tapi hakikat disebalik lafaz itu sendiri....


"Aku tanggung dosa2 si dia dr ibu bapanya, apa saja dosa yg dia buat, dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau x didik, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badan aku.."


Erm..perkahwinan memang indah..dan tak semua senang.. Inilah namanya cabaran kehidupan kan..
Bujang atau kahwin, janda atau duda, tua atau muda..masing-masing mempunyai cabaran tersendiri..Moga perkahwinan kalian sentiasa diberkati dan diredhai ALLAH..aminn.. terasa cam ak lak dah nikah ni!! 


n/y : selamat ulangtahun pertama untuk sis aty yang daku kenal di alam maya..
even alam maya,ak suka!! moga berbahagia selamanya yer sis..

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

harrazdani said...

tak sabor2...excited terlebih..hahaha

Aleen Aiden said...

ade baca jugak kat fb tadi.memang membuka mata!hu3

Nadia said...

ha'ah..nad pon baca post macam tu kt fb semalam..

new entry :: Rabu tanpa kata ツ

Anum said...

hehhehehhe

Unknown said...

pas akad..berat tanggungjawab yang digalas....

hehehe

:)

Bulan Syurga Firdausi said...

hehehehe
nikah...

Unknown said...

seronok tapi besar tangungjawab dia..jom nikah

Bulan Syurga Firdausi said...

ketawe la hehehe bile nusha nk nikah..?
huhuhu

hakamah hamyadi said...

mm..jangan pikir seronok je...besar tanggungjawab pas kahwen ni..mmm..pikir masak2 sebelum kahwen...

si cantik sally said...

sharing is caring!!~~ huhu

duniaanita74.blogspot.com said...

kak ita ada baca gak..tapi gambar tu kelakar lah..mcm tak sabar aje..he..he

Unknown said...

nak share2!! hehe best2..