tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, September 12, 2011

RESEPI : Tart Teloq Yui, ahakz!! sukahati ak taruh nama...

Kalau haritu ak saja gatal dok publish hasil pertama Tart Teloq tu.. Tak sangka ada plak beberapa orang dok mintak resepi.. soei dear, baru arini berkesempatan So, jom bersama kt laksanakan tugas!! 


- gambar dari pkck google -


BAHAN KULIT PASTRI

125 gm mentega
125 gm gula
1 biji telur ayam
250 gm tepung gandum



BAHAN ADUNAN TELUR

200 ml susu sejat
75 gm gula pasir
3 biji telur ayam
20 gm tepung gandum



CARA MASAK

  1. KULIT : Gaul semua bahan hingga jadi DOH, sejukkan dalam peti sejuk selama 10 minit
  2. Masukkan dalam acuan tart dan simpan dalam peti sejuk
  3. ADUNAN TELUR : Campur semua bahan dan kacau hingga sebati
  4. Tuang adunan dalam acuan tart dan bakar selama 20 minit menggunakan suhu 180 'c


Itu sahaja.. kome nak tukar-tukar kuantiti ka apa semua, buatlah.. yang tak jadi, kuih tart kome.. bukan ak.. kah kah kah..  Ak buat macam yang di ajar.. 


SELAMAT MENCUBA!!!!


n/y : pasni nak try wat puding caramel lak..
perghh!! nyum3...


guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

9 dak comei sayang YUI:

hakamah hamyadi said...

rajinnya cik nuyui try..hehehe..kita dri bulan pose ritu plan nk try tat blueberry smpai arini xwat2..hahaha..xde bekas nye

rara pinkmafia said...

akk nk try buat blueberry cheese tart lah.

NM02 said...

ai follow yu

jom follow ai plak

^_^

mizzkechique said...

telur tu leh tkr dgn mende lain x? xsuke la tart telur..huhu

cik najihah said...

bole try pas ni

NM02 said...

maceh laling

Cik Azizah said...

alaaaaaaaaa...xreti nak buat la...huhuhu

cunndaa said...

feberet cunndaa ni..
tq yer..nnt nk trai buat lah..

aleen aiden said...

pergh3..antaqla ckit kat aku oih!