tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, October 05, 2011

RESEPI : Choco Cheese Cake versi YUI

Ehem-ehem, memandangkan sudah beberapa orang tanya, siap kat FB msg ak tanya nak resepi.. so,tanpa rasa segan silu,ak kongsikan resepi tak seberapa ini ea.. Penangan entry yang ini! So, chef yui nak mulakan ni.. *ahakz!! giler kuat berangan!


Kek Coklat

  1. 1 ketul butter
  2. 1 cawan gula
  3. 5 biji telur
  4. 2 cawan tepung naik sendiri
  5. Satu sudu kecil / sedikit soda bikarbonat
  6. 1 cawan serbuk koko * leh gak tambah sedikit coklat emulco,taknak xpe

Kome ikut aje step kat atas..bahan-bahan ak susun ikut cara ak.. kome adun semua itu sehingga sepatutnya.. *tau kan camne? 

Bakar pada suhu 180 'c okies! * nak tau kek tu dah masak ke x, amik garpu,cucuk kat kek.. lau cabut dia takde melekat apa, dah masakla tu yer


Cream

  1. 1 kotak cheese cream philadelphia
  2. Susu cair (tak payah banyak,ikut sedap rasa)
  3. Susu pekat (buh sikit aje)
  4. 1/3 cawan gula icing

Yang bahan cream ni pon kome adun cam cara kek coklat tadi.. tapi tak lama pon.. agak-agak sebati semuanya.. dah tu, letak atas kek selepas kek tu masak.. 

Leh tabur choc rice atau yang kaler-kaler tu.. ikutla kretip masing-masing...Pastu??  
MAKAN!!!




Original resepi di sini .. Resepi kat sini  ak ubah ikut suka ak..hakhak..


SELAMAT MENCUBA!!


n/y: kome leh ubah gak ikut citarasa sendiri..
cam ak,ini cara ak.
sedap ke tak,tekak len2 kan??
hehehhe..




    guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

    16 dak comei sayang YUI:

    En. Kronik said...

    kencing manis la rakyat mesia nnti~

    ila said...

    mesti sedap kn...

    eima said...

    aku mmg tak reti nk baking ni .. huhu tp nk kena blajar jugak sbb fahim suka kek ... hari2 nk kek besday....

    Nur Raihana Baharuddin said...

    nmpak sedap la kek tu yui..
    tp hana x mkan chesse
    hana slalu wat chocolate cake jer :)

    merahitujambu said...

    nuyui..nk rasa...nak..sedap laa..leleh tau.uhuk...

    nuyui mlm ni cuba buat tempahan header awk eh..harap awk sabar..dan sy x sabar nk buat..=p

    nur aimi mokhtar said...

    sedappp!!!!!! dh try buat sbb bosan xde bende nk buat..
    thanks for share..

    ~SukEMakAn~ said...

    perghhh.....
    bley try recipe ni....
    mcm senang je tgk yui buat....
    heeee~

    cik najihah said...

    waa ni nak try lah

    .sweet-ants. said...

    waaa cheese tu my fav ok ;)
    nk buat mls, mkn suke lah

    Iwanski said...

    wahh...dapnye...

    Cik Anita said...

    dah jadi chef profesional Yui sekarang yee.. hihi

    AnneRaini said...

    mcm senang jek akak tgk nusha buat kek...

    aimie amalina said...

    tadaaaa!
    maceh yui comei!

    Nisa Greennnpanda said...

    nk try gak la nnti, hehe.. thanks ye yui..

    N U R A L Y N said...

    bole cube nhey..mcm senang je tpy bile buat hmm..harap2 la bole telan..huhu..thanx share diz secret re-c-p.. :)

    Anum Abdullah said...

    Wah!!Selalu aku makan cheese campur susu..Blh cuba ni..Next resepi..:)..