tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, October 06, 2011

TIPS : Untuk penunggang MOTOSIKAL terutamanya WANITA

Erk.. ak kasi tips?? anggap aje ak berkongsi pengalaman+pemerhatian selama 8 tahun bergelar "minah rempit" * bawa moto laju bukan yang dok bertonggek ngan mat rempit okies!!  Kang ada plak kata ak ni minah rempit yang bertenggek atas moto.. giler! ak belum xder akal nak jadi gtu ea..


So,apa yang ak nak kongsikan?? silalah baca sampai habis.. Jangan t komen kat entry ni pasal sambal belacan udah.. *xder kena mengena!!







1) JANGAN letak beg tangan/galas/kaki *yang ada barang berharga seperti beg duit dan hp dalam raga moto, 
- penyangak ni cukup pantang tengok beg comel-comel kome ni..so dalam pikiran "syiok gak ni ragut beg tu..sentap aje..senang citer!" - ak sendiri ada pengalaman diragut!! kes macam inilaa..


2) Jika NAK JUGA letak beg kome tu dalam raga, pastikan ada jaring kat raga tu.. maksud ak,tutup raga tu.. alaa..ko p kedai moto,tanya..kompem dia tau.. 
- at least SUKAR nak capai beg itu.. coz dia tau amat payah nak rembat beg macam itu aje!!

    3) DIGALAKKAN mengguna beg yang bersilang/ada tali panjang.. letak kat badan kome.. Pastu, PAKAI jaket/baju lain kat luar.. tutup beg itu.. jangan nak tayang sangat..
    - biar orang nak kata cam mengandung/perut buncit.. asalkan kt dah wat apa yang patut untuk mencegahkan.. kalau jadi sesuatu,ada orang nak tolong?? mungkin tengok aje ramai!! - pengalaman ak juga!


    Erm,ni baru part beg, sok aje sambung yang laen ea wahai kaum wanita yang lemah seperti daku..muahahha...
    *ak penat lak taip panjang-panjang malam ni

    n/y: pasni ak nak BW puas-puas..owh!! mane blogger yang super sporting..ak na p melawat blog hangpa ni!!





    guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

    11 dak comei sayang YUI:

    merahitujambu said...

    terima kasih info cik yui...meh lawat blog sy..=p

    De'din said...

    ingatkan tip nak meerempit lgi laju,,
    :D

    AdeelaHime said...

    ooo...sgt bguna..mekasih..

    ika said...

    muahahah...ika ta sedia lgi nk naik motr sebb knangan masuk ke longkang menusuk ke kalbu bace entry kaka..heheheh..

    p/s: da wat entry da sal td..:)

    Cik Muda Sae said...

    saya..saya **sambil angkat tangan**

    sayalah yang sporting tu/...hihih

    cik najihah said...

    senang cite rantai je handbag wuwuwu

    Cik Azizah said...

    betol tu betol! takut kan..dengan2 kita sekali kena ragut. silap haribulan nahas...nauzubillah`~

    .sweet-ants. said...

    tak naik moto..tp berguna gak utk pemandu kereta kan??

    aimie amalina said...

    ada pengalaman ke?
    hayooo
    mntakotkan kan
    mm..bagus entri nih
    great!=]

    Cik Anita said...

    pernah kena ragut? ishk Yui.. Nita belum pernah kena la ragut2..mmg mintak simpang~

    timm bill said...

    setuju yg no 1..timm klau boley nk pkai bju 2 3 lapis bio xnmpk lngsung beg galas tu..huhu..