tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, July 28, 2016

Bila virus Parvo melanda kucing

Tak tahu nak cakap macam mana. Aku sedih dan kena redha dengan apa pun yang terjadi. Minggu lepas, Kiut mati. Tiba-tiba. Dia muntah dan cirit birit ( bau sangat kuat ).


Kiut tu lepas raya, aku kasi ( neuter ). Belum sempat lagi aku up cerita dia, ALLAH lebih menyayanginya.


Semalam 26/7/2016,
Madan pula pergi. Kisah dia pun belum sempat aku ceritakan di sini. Madan kami jumpa berlegar depan rumah waktu Ramadhan lepas. Dipercayai dibuang oleh seseorang. Madan pun alami masalah yang sama macam Kiut.


Lagi 2 ekor tunjuk simptom yang sama, Labu & Labi.
Entahlah, redha je sekarang. Sebab virus ni berjangkit. Pernah terjadi beberapa tahun dahulu, sampai 7-8 ekor mati dalam seminggu akibat virus parvo ini.


Sekarang aku tengah ikhtiar.
Doakan yang terbaik. Apa pun jadi, aku kena RELA.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

4 dak comei sayang YUI:

Azhafizah Md Nor said...

kucing kalau kena virus memang bahaya..harap-harap tak berjangkit dengan kucing lain

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

Semoga di permudahlan urusan yui.! harap virus tu tak jangkit dgn kucing yui yang lain... kesian n sedih bila tgk depa sakit.

Siqah Hussin said...

Benar yui. Sekarang virus untuk kucing dah menyerang kembali. Kucing kakak siqah, dah 4 ekor mati. Mujur yang kena virus lagi 2 ekor tu dah kembali kuat lepas bagi ubat..huhu. Semoga dipermudahkan semua untuk yui dan kucing kembali sihat..

Siti Yang Menaip said...

kalo bela tucen macam nilaaa feeling bila depa xdak.. huurmm T.T
takde cure ke Yui ?