tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, July 01, 2016

Perihal Diari Ramadhan 1437H Nurul Yui

Wahhh kemain kau Yui ada update entry Diari Ramadhan. Oh ya, untuk pengetahuan kalian. aku update gitu salah satunya sebab tak tau nak update apa. Dari blog kesepian, isi jelah benda gitu. Orang baca sebab ayat mudah. Heeeee.


Yang kedua,
Saja nak tengok menu apa yang aku mampu bertahan untuk bersahur dan berbuka. 


Jujurnya,
Aku memang kena bersahur ala kadar sahaja. Contoh air + kurma. Jangan sesekali aku makan nasi, sebab seawal jam 9 pagi perut aku akan minta diisi. Haaaa, kan naya gitu. Jadi, ambil yang mudah sahaja untuk sahur.


Kisah berbuka,
Dah lama aku memang makan ala kadar. Korang pun perasan jarang aku tulis makan nasi, bukan sebab aku tekak owang putih ya tapi memang tekak ni kalau nak, cari sendiri. Taknak, makan apa je yang teringin. Jadi tak pelik takde nasi. Hehehe.


Ada yang tanya berapa kg aku turun.
Adalah dalam 2 kg aje. Naik turun dah biasa. Yang penting aku harap tak cecah lebih 60 kg. Huuu. cukuplah pernah berat 64 kg dengan ketinggian 159 cm. Omei sangat rasa ketika itu.


Jadi,
sebab-sebab di ataslah kenapa aku update Diari Ramadhan 1437H Nurul Yui.






guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

4 dak comei sayang YUI:

azizah green line said...

untunglah yui boleh tak makan nasi.. jijah xleh tak makan nasi time sahur..lapar sgt2

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

btul yui.. aina pun sahur makan ringan ringan je. Klu nasi tu buat jamah. kalau makan kenyang sgt nnti pagi esk da berbunyi perut. huhu Selamat hari raya Yui =)

Afif Rayyan said...

Dah nak raya nie.. tak teringin wat diari raya ke???

Azhafizah Md Nor said...

bulan puasa pun fiza sahur dan berbuka ala kadar :)