tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, April 08, 2015

TAPAI PULUT

Kemain tengok cara bungkus tapai
Elok pula dekat setiap tangkai ada lebih kurang 5 biji




2x ganda gambar di atas kuantitinya hanya RM 10
Bagi aku sangat berbaloi harganya
Berbaloi dengan tenaga & masa untuk buat tapai
Bukan mudah ya


Sebab silap buat, tak menjadi tapai itu
Antara tips diberi
Jangan buat tapai bila keadaan "kotor" dan lebih senang buat ketika malam
Itu nasihat seorang makcik yang dah biasa buat tapai
Adalah sebab musabab tersendirinya tips itu


Ada juga kenduri kahwin dihidangkan sebegini
Ada juga dalam bekas kecil
Yang penting sedap!
Saya suka saya suka!!






guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

9 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

Mayang ABDUL RAZAK said...

tapai daun getah.. adeh memg sedap ni yuii.. feveret..

eima said...

sedap klu mkn time sejuk .. hehe
tp ai tak leh mkn byk2 kangs akit tekak dan sesak napas ... tatau nape

shaFazie said...

betul yui buat tapai ada pantang larang nya,org yg buat kerna dalam keadaan bersih jadi cantik je tapai & rasa nya


tapai makan sejuk2 sedapp hihi

Inani Hazwani said...

sedapnyaaa tapai :D

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
akak memang peberet tapai hokeyh
tapau pulut ka
tapau ubi ka
hat jenih goreng pun akak sokaaaaaaaaaaaaaa :)
seb baek jiran akak memang pebuat tapai
mengkala kata mai teringin tu terus ketok tingkap order he3

azizah green line said...

xreti makan tapai..xpernah makan pun..hee

Siti Rohaida Yusof said...

sedapnya tapai..lebih suka tapai pulut dari tapai ubi...nampaknya kena tunggu lepas berpantang ler jawabnya dapat makan ni

Ezy Loy said...

skrg ssh nk jmpe tapai dlm daun..
byk dlm bekas plastik je..
haha