tentang
banner
tutor
fb
home

Saturday, August 08, 2015

Dugaan demi dugaan

Sebenarnya banyak "dugaan" yang jadi pada aku terutama seminggu lepas raya
Boleh dikatakan satu persatu
Benda kecil, aku tak berapa kisah
Tapi ia melibatkan soal hidup aku


Jarang aku nak coretkan perihal peribadi secara terperinci
Kadang teringin jemari ini menaip laju
Meluahkan apa yang perlu
Tapi bila difikirkan, sabar selagi mahu
Jangan diikutkan emosi


Sebab itu banyak entry aku berkaitan CMD
Dengan harapan aku mampu leka dengan masalah peribadi
Berceloteh dan menyibukkan diri dengan perkara lain
Walau aku tahu itu bukan cara menyelesaikan masalah
Pelikkah begitu?


Sekarang, perlahan-lahan mencuba
Cuba apa terdaya
Dah tak terkata
Hanya mampu mengenang sahaja


Maaf kerana aku rasa tak perlu aku kongsikan puncanya disini
Cukup sekadar luahan sebegini.......







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

PeRdU cINta said...

Apa pun dugaannya..sabar..sabar dan terus sabar..ye..sabar itu pahit..sabar itu sakit..tapi menisnya itu nanti buat kita teguh bangkit..

Eintan Nurfuzie said...

dugaan itu mematangkan diri kita.. elakkan share umum.. better cri sahabat yg rpt dengan kita untuk share mslh.. akak pon kdg2 de mslh.. tp ubatakn hati dengan berblog

el said...

is ok x semua kita leh share kat org..share skit2 sudah hehe
hidup ni kdg2 baik kdg2 kurang baik..anggaplah ianya cabaran hidup kita

Dunia Zumal said...

Moga Yui tabah hadapi dugaan k...

Jie Susanos said...

dugaan untuk mematangkan kita yui..

Mardiah Diana said...

salam singgah sini dik yui...semoga dik yui tabah menghadapi dugaan yang mendatang...

Amanina Mads said...

xsemua benda boleh share dlm blog.. private kan

eima said...

semoga yui tabah menghadapi ape juga rintangan ye ......

Shahida Dzulkafli said...

Semoga yui sentiasa tabah melalui dugaan..kuatkan semangat cekalkan hati..

Azhafizah Md Nor said...

Apepun dugaan redha dan tabah hadapi..InshaAllah akan ada berita yang lebih baik sebagai penggantinya.

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
sabar yer yang
hidup memang pasti ada dugaan
insyaAllah akan ada sinar nanti
AMIN

Cik Ash said...

semoga yui tabah ya