tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, April 28, 2014

Menghukum tanpa usul periksa

Ramai manusia
yang suka jatuhkan hukum
tanpa usul periksa


Ada juga yang memandai menghukum
konon lebih "hebat" ilmu agamanya dari ulama'


Lebih hebat pabila menghukum
ditambahkan lagi dengan kata-kata kurang enak


Sedar tak berapa dosa yang telah dilakukan?
Sedar tak berapa kesilapan yang dibuat?


Moga kita dijauhi dari perangai sebegitu
Aamiin




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi
singgah sebentar sebelum memulakan kerja
monday yang malas.. :(

permatabiru said...

dlam xsedat satu jari menunding org lain lg empat jari ke arah diri sendiri..berbaik sangka lah selalu..:)

Tihara said...

mintak dijauhkan dari bersikap macam tu kan yui

Sheila Salim said...

Assalamualaikum yui, semoga dijauhkan sifat begini. in shaa Allah.

Kniedaz said...

selamat pagi Yui...
lama tak singgah sini..
sama2 beringat...jaga tutur kata

Cik Itah@RRP said...

salam. manusia suka menghukum dari nak memberi peluang kan yuii..

nana kimie said...

amin...

p/s:tq yui tolong promote^^btw selamat berephyra!hihi

Azhafizah Md Nor said...

jangan menghukum orang lain tanpa usul periksa lagi² dgn perkataan yang tak sepatutnya kan

are_lin@yu said...

akhir zmn kn smua nmpk slh org ja.huhu

Bulan Syurga Firdausi said...

ya Allah lamanya tak ziarah sini.. yup, isu ni berat.. kita semua kena hati2.. Allah lindungi kami ummat Muhammad saw..

Shida Radzuan said...

betul yui..kenapa ye mcm tu..nk tnjuk kuasa kot..atau dia lah yg plg hebat!

ayut said...

Moga dijauhkan dri ini dgn sifat -ve lg tak baik ni..amin...