tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, May 13, 2015

BREAKFAST SEKALI LUNCH - BRUNCH

Sejak aku mc & terima ubat angin, semacam je rasa perut ni. Kadang rasa berombak, nak gerak pun rasa sakit. Budak umah duk fikir aku gastrik tapi sebenarnya aku takde penyakit itu. 


Petang semalam, perut rasa lapar semacam. Beli laksa tapi makan 2 sudu. Perut dah rasa lain. Bangun tidur pun kadang terasa macam itu. Risau juga tapi aku masih makan ubat doktor bagi.




Oleh kerana perut meronta minta makanan, 10.30 pagi terus makan pagi. Petang tak makan. Lepas maghrib baru makan lain, itu pun kalau lalu.


2-3 hari ini, sehari mesti makan nasi sekali. Off dululah diet. Hahaha!


Kesihatan itu lebih pentingkan?


Sebenarnya aku jarang makan nasi. Bukan pasal tekak orang putih or apa, tapi keinginan itu kurang. Balik SS baru makan, itu pun menepek dekat pinggan mak. Hoho.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

Nieyl said...

Sedap lauk...

Nurzakiah Hanum said...

nampak sedap nie

nur anis said...

perghhh..sedap tu..ikan keli, sambal udang...

AnneRaini said...

akak hari isnin haritu kena sakit kpla melampau smpi loya tekak. teringin gile mkn roti so itujelah yg akak mkn..

Iena Eliena said...

iena pn selalu jgk breakfast ngan lunch sekali :)
sibuk sgt huhu

Azhafizah Md Nor said...

sedap menu brunch Yui..semoga berselera makan ye Yui

eima said...

angin kot yui .... tu yg rasa tak selesa tu ..kadang mmg gastrik boleh menyerang wlupun tak des ejarah gastrik ..asid dlm perut lebih atau sbb angin

Eka Tikah said...

takpe kak. betul2 sihat lepas tu diet. hehe

Diana Rashid said...

tak boleh makan yang pedas2 kot..

Myra Jay said...

Perut dah berangin tu Yui, memang cepat la berombak..
Yg penting makan ikut time, jangan skip..

QUEENPINK said...

Sedapnya lauk.lepas pantang,kak nak makan sedap2..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
ooooooooooooo
yui jenih kurang makan nasi yer :)
akak ada kazen yang memang TAK MAKAN NASI langsung hokeyh