tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, May 05, 2015

PERLUMBAAN KERETA MYVI YANG MERAGUT NYAWA

Berita ini agak gempar apabila sekelip mata 2 anak kecil menjadi yatim piatu. Akibat kesilapan orang lain, insan lain menjadi mangsa.


Tiga nyawa terkorban dalam kemalangan tersebut. Dikatakan akibat perlumbaan kereta myvi. Yang buat aku terkejut, ada salah seorang pemandu seorang wanita. Benarkah? Hebat sungguh wanita sekarang. Berlumba pun jadi.


Sayu tengok keadaan kemalangan tersebut.


Apa pun, moga hukuman setimpal dikenakan. Tak kira kau anak menteri, adik ipar polis, kakak ipar sprm atau apa-apa sahaja. Hukuman tetap hukuman. Kalau terlepas dunia, di akhirat itu pasti.


Al-Fatihah.


Mohon juga jangan salahkan yang tidak salah. Kereta apa sekalipun, itu semua kerana silap manusia. Jangan kerana nila setitik, habis susu sebelanga.


Berhati-hatilah kita.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

al fatihah
sedihnya

aTieYusof Family said...

Al-Fatihah buat keluarga mangsa..kisah ni mmg membuat seluruh rakyat Malaysia turut sedih..:(

Inani Hazwani said...

simpati dengan nasib mereka

nadialadzim said...

sebak tiap kali tengok video budak kecik tu menangis..sobs!

Diana Rashid said...

eram je baca berita ni..kan?/semoga pelaku dapat hukuman setimpal..

Eka Tikah said...

al-fatihah utk mereka yg terkorban.

betul tu kak. sebab 6 ketul myvi jahanam tu, semua myvi kene hentam. kami tak salahhH!!

azizah green line said...

tu la..xpasal2 semua myvi dipersalahkan

nur anis said...

al fatiha untuk semua mangsa. semoga kita semua berhati-hati di jalan raya.

nur anis said...

al fatiha untuk semua mangsa. semoga kita semua berhati-hati di jalan raya.

eima said...

HARAP BALASAN SETIMPAL..... TERPENGARUH DENGAN FAST & FURIOUS LE TU ... KAH KAH KAH ...KESIAN BETUI MANUSIA MCM NI .....

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
AlFatihah

CikSiti said...

kesian kan..

Azhafizah Md Nor said...

Al Fatihah buat arwah mangsa.