tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, May 25, 2015

CARA AKU BEKERJA

Setiap kerja kalau perlu dari A-Z, aku akan buat dan siapkan
Tak suka menangguh atau melengah-lengahkan kerja
Lagi tak suka bila kerja kita tergendala, orang lain terkena tempias
Tak baik macam itu kan?


Apa kata kalau itu dah tugas kita
Laksanakan sampai habis
Jangan biar orang lain rasa tak selesa
Buat orang terasa
Kadang kita tak sedar semua itu kan?


Sama juga bila kerja aku berkaitan dengan pelanggan
Rungsing tau selagi tak selesai
Sama juga bila melibatkan pengeposan
Hati tak tenang selagi barang tak selamat sampai


Tolonglah
Kerja, selesaikan dengan baik
Nak tangguh boleh tapi jangan nak melibatkan orang lain
Rimas!


Kadang kita dah buat terbaik
Tapi kalau ada yang tak boleh elak
Siapa kita untuk menghalang
Sekurangnya dah berusaha


Coretan untuk diri sendiri....



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

8 dak comei sayang YUI:

Rapunzel Cikilolo said...

paling tak best, jika dia tk selesaikan kerja dia. kita kena sambung.

tu paling leceh la tu. menyampah.

Nurzakiah Hanum said...

betul2

Eka Tikah said...

kene pandai susun masa kerja. kalau tak habis kelam kabut tak tahu nak buat kerja mana dulu. hehe

Diana Rashid said...

Buat kerja tak habis..lepas tu menyusahkan orang lain..kalau kerja sendiri pun sendiri akan susah apa lagi bila bekerja bersama2 dengan orang lain.dah tentu terkesan pada orang lain jugak nanti.

Diana Rashid said...

Buat kerja tak habis..lepas tu menyusahkan orang lain..kalau kerja sendiri pun sendiri akan susah apa lagi bila bekerja bersama2 dengan orang lain.dah tentu terkesan pada orang lain jugak nanti.

Azhafizah Md Nor said...

betul tu yui..siapkan kerja sendiri sampai habis..tak suka kalau orang buat kerja separuh jalan kan.

azizah green line said...

setujuu

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
akak suka tangguh2
tapi kerja yang tak libatkan orang laaaaaaaa he3
settle semua2 yang libatkan orang dolu gitew :P