tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, May 21, 2015

GEJALA PEMBUANGAN BAYI YANG SEMAKIN MELAMPAU!

Aku tak pastilah, ada musim ke atau kebetulan. Satu persatu kes melibatkan bayi.
Samaada dibuang atau didera. Apalah sikap manusia sekarang.


Yang paling kejam, bayi dikerat 15!
Syaitan bertopengkan manusia manalah yang buat perkara kejam sebegitu. Tergamak potong! Kau ingat itu ayam? Senang hati buat. Takde perasaanke?


Kejadian terbaru, gadis yang berpura terdengar tangisan bayi
Padahal baru lepas beranak. Pelik aku, orang-orang macam ini memang senang beranak sampai tak kisah apa jadi lepas itu. Tak rasa sakit ya?


Ini yang kes kita nampak dan tersebar.
Yang tak tahu? Mungkin ada yang lagi kejam.


Orang yang tiada anak, tak putus berdoa.
Tapi mereka senang-senang buang/bunuh anak yang tidak berdosa.
Macam-macam sekarang. Moga ALLAH bukakan hati.
Yang sedang berusaha, teruskan berdoa. InshaaALLAH ada rezeki kalian




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

11 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

adoi sedihnya

Nur Raihanah said...

Makin maju makin bukan-bukan perangai org zaman skrg. Kerat 15 tu yang paling sadis. Kejam sungguh. Binatang pun sayang anak.

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
masyaAllah
akak tak dengar pun berita bayi kena kerat tu
sob3

Rapunzel Cikilolo said...

Huhu.

terasa sedih smpai tak tahu nak komen ape.

eima said...

hmm sedih sgt tau buat baby cam tu .. kejam betuio .... agak2 diorg mlm2 boleh tido lena tak ek

Eka Tikah said...

ramai lagi org yg mahukan anak. ini Allah beri rezeki, dibuatnya macam tu. Hari tu ada baca tentang bayi kene kerat2 tu. lagi kejam. Ya Allah, manusia apa la ni ><

Azhafizah Md Nor said...

bertambah dosa dorang tu..kesian bayi yang tak berdosa tu..ape nak jadi la kan

Diana Rashid said...

Bulan ni je dah berapa kes buang bayi..semuanya bayi tak de bapak..tu yang dia buang..yang tak buang,entah berapa..masalah zina makin meruncing..akhir zaman...

PeRdU cINta said...

Sedih..yang maju zaman..yang canggih teknologi..tapi nilai akhlak kembali zaman jahiliah..masyaAllah..hiba..kembali ke pangkal jalan..cari Allah..cari..cari..

azizah green line said...

takleh tgk o dengar kes2 gini..sedih betull

Shida Radzuan said...

kdg2 kes lama yui..tp lama ke baru..mmg sedih lah jika ade kes melibatkan nyawa bayi atau budak huhuu..