tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, May 08, 2015

Bekal orang bujang : Ayam & tempe goreng

Memandangkan ayam ayamas masih ada, goreng 5 ketul pagi ini. Ada juga beli 1 paket tempe, apa lagi potong halus-halus kemudian goreng garing. Fuh!




Antara 2 jenis di atas, aku paling suka tempe. Itu namanya gorong bodoh saja. Lagi syiok kalau letak bawang banyak kemudian letak cili padi, ubi kentang. Waahhh! Terangkat makan. Ratah gitu pun sedappp.


Masa yang diperlukan untuk siapkan sarapan di atas hanya dalam 15 minit sahaja.


Sape suka tempe?
Kita geng. Adalah sikit keturunan jawa =)




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

13 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

Nieyl said...

Singgah pagi...
yang simple tuh lah yang sedap..hihihi

Siti Rohaida Yusof said...

akak memang suka dengan tempe goreng..makan macam tu cicah sambal kicap..sedap kan

azizah green line said...

simple juga..tp lau jijah xkenyang..hahahah

saya suka tempe!!

Myra Jay said...

Yg ni pun dah sangat sedap :D

Miza Idgihat said...

Saya suka makan tempe ! :D Sebab ayah jawa. hee

nadialadzim said...

Saya pun suka tempe!

Rapunzel Cikilolo said...

sejak duduk dengan orang jawa, baru tau yang tempe tu bkn boleh goreng je. mcm2 boleh masak dengan tempe.

hehehe.

fifie feyca said...

weeeweeweee.. sedap nyaaa.... lme xmkn tempe goreng garing2 cemtu...

Dayana AZ said...

Sedapnya.. dekat UK ni tak dapat tempe :(

Tie HT said...

akak suka tempe :)

Azhafizah Md Nor said...

sedap tempe goreng cicah sambal kicap :)

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
peberet akak tu tempe goreng bodo namanya
makan teruih weng sekerat hari he3 :P