tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, May 14, 2015

KAKA YANG SEMAKIN BAMBAM

Sedia maklum, aku memang pencinta kucing. Kucing kat SS, semua ada peel tersendiri. Ada ragam dan cara mereka. Ada yang gemok, ada yang biasa, ada juga yang macam terbantut walau makan minum tetap sama.


Ini namanya Kaka, anak kepada Kika.


Dulu, sehari mesti dia bising nak merayap keluar rumah. Konon nak main. Malangnya satu hari tu, depan mata mak aku sendiri ( mak aku tengah basuh sangkar ), Kaka lari lintas jalan meluru saja. Ada motor tidak sengaja langgar dia. Paling tak tahan, 2x kena langgar badannya sebab Kaka patah balik. Aduhai anak!






Dekat 2 hari dia tak lalu makan. Bawa pergi veterinar tapi bagitahu takde apa. Mungkin Kaka terkejut. Sekarang, dia tak hairan dah. Tak keluar rumah pun takpe asalkan makanan sentiasa tersedia.


Hasilnya, gemok macam dalam gambar. Berat dia dekat 5kg. Kalah Shinchan!


Perangai Kaka :
Hanya boleh peluk/dakap dia tak lebih dari 1 minit. Cium dia lama-lama, dia akan meronta sekuat hati. Hahaha.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

Myra Jay said...

5 kg dah.. lega..
Membesar degan jaya.. :)

PeRdU cINta said...

Mesti kaka serik..fobia..

Ann Ishak said...

kaka punya leher dah sama besar dengan kepala :p

QUEENPINK said...

Gemoknya. :)

Nurzakiah Hanum said...

demoknya

aTieYusof Family said...

betul--betul kaka dah bam-bam..nmpk bolat je tu..hehe

Siti Rohaida Yusof said...

tapi comel...

eima said...

tak nak keluar dah tu sbb dah fobia la tu ... mesti die pk kangs ebuk nk leuar kena langgar lagi

Suhana Mohd.Diah said...

Ensemnya...nampak macam abg sado...hihihi

http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
haah
domok betui he3

Azhafizah Md Nor said...

comel betul bambam macam ni..rasa nak buli je

Eka Tikah said...

geram tengok perut dia tu. rasa nak gomol2. hehe