tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, April 22, 2016

Pernah tak rasa macam ini?

Pernah tak rasa bosan ngadap benda sama?


Contohnya,
Online FB
Update entry blog
Update pasal niaga
Kerja masuk pagi balik petang
Balik rumah masa untuk rehat
Tidur awal


Ulang, ulang dan ulang benda sama dari pagi sampai petang.
Sampai malam
24 jam !!


Tak selalu aku rasa macam ini,
Tapi bila ada masa, timbul dan terfikir BOSAN


Terus aku BERHENTI SEKEJAP
Fikir sejenak


Rupanya aku terleka dengan dunia
Kadang melambatkan solat, tolong jangan ikut sikap ini
Kadang jarang bersedekah


Sebab itu kita perlukan RUANG & PELUANG
Untuk kita BERFIKIR


Peringatan untuk diri.
Perbaiki diri.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

Nurul Ain Zulkarnaind said...

ye la kan..

kadang2 terleka saya pun

Siti Nurzafirah said...

Bosan pergi keja and balik kerja tu yes... yang lain belum lagi.. hehehe

Afidah Azmi said...

jadual harian kak memang berulang-ulang.
p kerja balik kerja
masak basuh baju.bagi kucing makan..
tidur.
buka fb,ig blog dan email..
sampai rasa..Bosannya hidup aku..hahahaha

Nurul Baidurah said...

ya..pernah...kadang-kadang,rasa nak tinggalkan pulak dunia blog ni tapi bila difikirkan balik...macam sayang pula kalau nak tinggalkan blog ni...

• Ain Cho'in • said...

Betul Yui. Kadang-kadang mengadap HP 24 jam. Ini sebenar-nya salah satu "Ujian" buat kita. Allah nak uji kita sejauh mana kita berusaha untuk dekat kepada-Nya. Alhamdulillah kerana kita tersedar dari godaan dunia.

anis abdullah said...

pernah rasa..

Nadia Johari said...

betul..sebab tu kadang nad selalu layan fariza,taknak leka dengan dunia

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

Note to my self too.! =) Insyaallah kita cuba solat awal waktu n jaga solat kita.. Allah akan bantu n permudahkan urusan kita.. Saling mengingati antara satu sama lain. Kdg2 aina pun terleka.

Eintan Nurfuzie said...

de gak rs kadang2 tu

nadiah izzaty said...

kita pun pernah rasa macam tue kadang-kadang . tapi betul lah . bila rasa macam tue kadang kena fikir sejenak tengok balik diri kita apa yang kurang kita buat .

tq for sharing . reminder untuk saya jugak nie =)

anamizu said...

haah tu lah Ana pon kdg2 gitu. alpa T___T

Siqah Hussin said...

Betul tu awak. Siqah pun macam tu kadang-kadang. Terlalu banyak urusan di dunia sampai lupa atau melambatkan yang untuk akhirat. Huhu.

Terima kasih Yui kerana mengingatkan semula pasal benda ni.. :)