tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, November 06, 2015

Hidup memerlukan pemikiran yang lebih positif

Positif!
Nak ungkap memang senang. Tapi nak praktikkan memerlukan keyakinan diri sendiri.
Sebab apa? Sebab itu adalah dari diri masing-masing.


Meneruskan kehidupan,
Sangat-sangat memerlukan aura yang positif. Pemikiran yang positif & automatik tindakan juga menjadi positif.


Bila bercerita perihal positif, tak bermakna negatif terus diabaikan.
Negatif itu juga perlu tapi kena berpada-pada. Dengan zaman sekarang yang semakin "menakutkan", sedikit sebanyak pemikiran negatif pada diri kita akan wujud.


Errrmm, apa aku melalut ni.
Tapi harap sampailah maksud aku. Huhuhuuu.


Sekarang aku cuba untuk menjadi POSITIF untuk SESETENGAH PERKARA!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

7 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

jom berfikiran positif

cik hani said...

Kalau sendiri boleh je nak positif. Tapi kadang2 org lain yang menyebabkan kita jadi negetif kan..

Kena kuat

Atie Yusof said...

Maksud sis tu rasanya sampai...memang betul lah sis..
situasi zaman ini memang kena lebih berhati2... nak positif pun kadang kena fikir berulang kali...

Rizziela said...

setuju

ros_reeza said...

Positif tu penting.. tapi terkadang sukar nak positifkan minda. Hihi

Kira Sakura said...

betul. setengah perkara memang kena positif dan bersangka baik. tapi pada setengah situasi kena fikir negatif dlu, untuk jaga diri

Azhafizah Md Nor said...

walau apepun terjadi kena be positif :)