tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, November 05, 2015

Udon goreng berkuah cincai-cincai

Hari minggu lepas saja tangan gatal beli Udon di Econsave. Konon dah jemu makan kotiau. 1 pek RM 5. Rupanya dalam tu ada lagi 3 pek. Jadi, harga not bad.


Jadi dinner semalam aku masak Udon cincai-cincai. Versi orang bujang. Ehhh, sedap juga Udon ni. Maklumlah, pertama kali rasa! Hahahaha. Nak kata macam laksa bukan, laksa beras bukan. Tapi ada citarasa tersendiri.




Bagi pendapat aku sebagai peminat tegar kotiau, makan udon lagi cepat kenyang. Jadi, bolehlah beli lagi buat stok. Mehmehmeh.


Nak pelbagaikan versi masakan. Yelah, aku kan tak pandai masak =)




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

14 dak comei sayang YUI:

Illya Farhana said...

😋😋😋😋sedap je tuuu...boleh la dtg makan rumah nusha ni..hehe

zazanizam said...

akak pun suka udang.. nak2 bila mkn steamboat hahaha.. bersepah kulit dia.

Eka Tikah said...

kite pun suka mee udon ni. kenyal dan cepat kenyang. tapi tulah, mahal sikit drp harga mee biasa. hehe

Nurzakiah Hanum said...

nampak sedap

Atie Yusof said...

nampak sedap!
Udon??..1st time kak dengar ni sis..hihi..kesian akak...:D

Siti Rohaida Yusof said...

alahai..baru tau udon tu..hehehe

Rizziela said...

sedapnya..bila nak try ni

Eintan Nurfuzie said...

udon makan cina rasanya.. pernah makan kt food court di aeon sri manjung

Jemput singgah blog Nurfuzie.com

Diana Rashid said...

kalau akak ni kena beli lebih la..heheh..

aRz MoHa said...

aaaa....udon tu apa? baru pertama kali dengar....

cik hani said...

Tak pernah tahu pasal udon. Nk try la nanti

Kira Sakura said...

ohhh patut tengok gemok2, ingatkan mee tadi tapi pelik jugak awat mee dia gemok2 hihihi

Azhafizah Md Nor said...

selalu makan udon dengan sup..best jugak buat goreng kan

Siti Yang Menaip said...

dlu first time makan udon tengok serving awat sikit sngt..
rupanya sebab dia gemok2.. makan sikit cukup la weh dah kenyang =D