tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, January 17, 2017

Sesi mengira Tabung Syiling

Masa duit syiling warna emas baru keluar, teruja sangat tau kumpul. Tapi bila tengok semula, tak cantik warnanya. Cepat pudar, dah macam token funfair pula.


Maka,
Malas dah kumpul syiling. Jadi, Yui kutip mana-mana sahaja tabung syiling yang ada, dan kira semuanya untuk ditukar kepada wang kertas (lebih ringan).




Tapi duit kertas pun kalau diperap, nanti tak elok juga. Lagi berbahaya kalau dimakan anai-anai. Nayaaaaa weeeeeeiii.


Cara lebih dan paling selamat,
tukar dengan EMAS. Simpanan mudah cair jika kita terdesak, inshaaALLAH.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

9 dak comei sayang YUI:

Normi Nieza said...

cik nor skit jer baru..haha..baru start kumpul..:)

Mila Ahmad said...

duit tabung belum penuh nanti dah penuh baru kira huhu...

Sheila Adziz said...

baik sgt menabung tu yiu, lama-lama jd bukit...

Kakzakie Purvit said...

Sebenarnya dlm keadaan nilai RM yg merudum teruk simpanan emas adalah yg terbaik Yui. Nilai emas juga tak akan susut sejauh nilai RM yg teruk.

al - lavendari said...

simpan dlm Tabung Haji pun ok juga ..

Cik Itah said...

sy pun suka menabung duit syiling :)

Siqah Hussin said...

Yes. Cara lebih selamat dan menguntungkan :)

Nurfaezah Abdullah said...

nak kena start serius menabung bulan ne huhuhu

Azhafizah Md Nor said...

tabung tak penuh lagi. malas betul nak mengira duit syiling..huhu