tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, May 05, 2014

Atam @ Zorro dalam kenangan (4/5/2014)

Sayu hati ini pabila nampak keadaan Atam malam tadi
Nampak dia dah terbaring kaku atas jalan 
Dia dilanggar
Darah masih pekat
Badan masih lembik ketika dipegang
Sah! Dia baru saja kemalangan


Kenapa kematian dia aku nampak?
Sayu hati ini lihat keadaan dia terbujur kaku
Darah banyak


Kematian dia amat tragis
Lebih 3 tahun membela 
Pertama kali kucing aku mati akibat dilanggar


Masih teringat keletahan Atam
Tiada lagi ciuman mesra darinya saat aku acukan pipiku padanya
Tiada lagi sahutan darinya saat kami panggil namanya
Tiada lagi geselan manja darinya saat dia meminta makanan


Ya ALLAH
Aku sedih
Aku pasrah
Aku redha dengan apa yang jadi


KAU berikan dia melalui penemuan dalam longkang ketika masih kecil
KAu pinjamkan dia hanya untuk beberapa bulan
Untuk membesar dengan kami


Maafkan kami Atam andai kami tidak sempurna menjagamu
Tapi ketahuilah bahawa kami sangat sayangkanmu
Sama seperti yang lain


Moga ATAM tenang di sana
Moga ATAM bahagia




ATAM DALAM KENANGAN


* Sambil aku menaip sambil laju air mata ini mengalir. Hanya yang mengetahui mengerti perasaan ini




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

10 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

ala comel

Lynn Damya said...

kucing kesayangan kita mati, mmg sedih...sy faham... :'(

Umie Artoqiemie said...

ni yang lemah ni. serious sedih gila

Nurul Baidurah said...

kesian..comel lagi tu kucing..

eima said...

alahai sedihnye ....
aku dulu lama jg nangis yui ...lama lbh sebulan tak leh terima kenyataan ......

Liza Licha said...

patah tumbuh hilang berganti. sabar ye Yui

Diana Rashid said...

sabar ye Yui..akak pun sedih..akak paham cemanaa rasanya..

Azhafizah Md Nor said...

sedihnya :(

Deqla Norumara said...

akak pun paham perasaan tu mcm mana.. dah byk kali rasa mcm tu.. mgkn sbb tu akak belajar lebih redha.. mati itu pasti, mereka hanya pinjaman .. jadi bila2 masa Allah boleh ambil.. redha jelah dik..

ayut said...

Sgt sedih....dh mcm hilang ahli kuarga rasa klu kita syg kucing yg dh lama bsama kita ni....