tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, May 06, 2014

Kehilangan yang dirasai

Berita KEHILANGAN banyak terjadi


Bermula dengan kehilangan MH370
Kemalangan feri di Korea
Kemalangan bas yang kerap terjadi


Kehilangan seniman tanah air kita
Dan terkini kehilangan yang terjadi pada diriku sendiri


Kehilangan kucing disayangi
Kehilangan kucing yang entah kemana pergi
Kehilangan kucing-kucing yang telah diberi kepada insan penyayang


Kehilangan
Ada kalanya menggembirakan
Ada kalanya menyakitkan


Kita perlu redha
Perlu tahu pasti ada hikmahnya tersendiri


Takziah & Al-Fatihah untuk segala kehilangan yang telah terjadi




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

takziah pada semua yang terlibat

eima said...

hmmmm betui bila di depan mata kadang tu kita tak sedar betapa kita perlukannye .. bila dah takde mmmg trasa sgt kehilangan nye tu

eima said...

hmmmm betui bila di depan mata kadang tu kita tak sedar betapa kita perlukannye .. bila dah takde mmmg trasa sgt kehilangan nye tu

Azhafizah Md Nor said...

kehilangan yang amat di rasai..redha dan tabah hadapi ujian Allah SWT.

Kesuma Angsana said...

salam takziah buat semua!

Nurul Baidurah said...

hmmm..byk betul kehilangan yg di rasai pada tahun ini..

Ann Ishak said...

takziah

QasehnyaRania said...

Kan .kehilangan yg amat memeritkan tp perlu terima dgn redha

- AZIE - said...

takziah utk seme yg terlibat..

Deqla Norumara said...

mmg sedih kalo kehilangan.. tp camne pun kena redha.. mcm akk ni baru je kehilangan anak bulus.. mati semlm sbb sakit.. sekrg ni akak belajar lebih redha berbanding dulu ..sejak kedua org tua dah xde nih..

azizah :) said...

Redha dgn qada n qadar..

ayut said...

Kdg2x kehilangan akan membolehkan 1 penemian yg baru tjadi.Allah Maha Mengetahui...