tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, October 03, 2014

Isu minyak naik 20 sen

Kelmarin wall FB dan blog dipenuhi cerita minyak naik 20 sen. Macam-macam post dan komen dapat ku baca. Ada positif dan negatif.


Setiap orang ada pendapat masing-masing. Bagi aku, memang rasa berdukacita bila minyak naik walaupun hanya 20 sen, jika dikira anda akan tahu menilainya. Ada pro dan kontranya.


Yang naik tetap naik. Aku sebagai golongan sederhana yang masih bujang, terus memikirkan dan berusaha nak tambah ekonomi hidup. Hidup di zaman canggih sebegini, memang perlu terima naik turun sesuatu benda.


Semakin naik harga barang, semakin kuat kena berusaha tingkatkan ekonomi sendiri. Eh! Boleh ke hipotesis macam ini? Lupa dah zaman darjah 6. Hahahaha.


Jenuh. Nampak seperti lama lagi aku membujang. Mehmehmeh. Ada kaitan?







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

8 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

kena tingkatkan ekonomi sendiri la ye

Diana Rashid said...

keisan yang bujang2 tu..bergelut nak kawen..kos kawen sah2 meningkat..betul tak??heheh

- said...

btol tu yui...

mmg dukacita...tp kita nak bising lebih2 pun...marah, maki semua tu xguna..tambah dosa kita je kan..

yg penting...jom kita berusaha lagi tingkatkan ekonomi diri sendiri...

cik kanta coklat said...

Sejak dah pakai kete nih mmg terasa sangat bab minyak nih, tambah2 lagi gaji x berapa nak banyak. Berjimat cermat jela

eima said...

masing2 ade bebanan tersendri ... lain la org yg dpt kad minyak kad tol dan kereta free tu ... boleh angguk setuju je

Syazana Zainn said...

Indeed yui
So terpaksa melipatkali gandakan usaha utk cari rezeki lebih
Jiayouk!!

Azhafizah Md Nor said...

risau bile semua harga barang naik..gaji pun kenalah naik jugak..baru balance..huhu

azizah :) said...

nak cari rezeki lebih xpandai berniaga.. makan gaji je la nampaknya.. terpaksa jimat cermat pasni..huu