tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, October 02, 2014

Musim hujan

Aku perhatikan sekarang musim hujan terutama di kawasan Ipoh. Sebelum hujan, awan pun gelap. Bukit pun dah tak nampak. Tiba-tiba terus turun hujan.


Bukan hujan biasa. Kadang lebat sangat. Dengan angin, guruh, kilat. Buat yang bertayar empat masih boleh teruskan perjalanan. Yang bertayar dua macam aku? Terpaksa berhenti tepi jalan atau kaki kedai. Cari tempat untuk berteduh sementara.


Selalunya aku jarang berhenti. Teruskan perjalanan. Dengan baju hujan Givi yang ada. Bukan apa, yang berhenti kebanyakannya kaum lelaki, aku pula takut. Bukan boleh sekarang ini. Macam-macam.


Apa pun, korang berhati-hatilah ya. Musim hujan ini risiko bahaya lagi tinggi. Pandu dengan cermat & jalanlah dengan selamat. InshaaALLAH.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

6 dak comei sayang YUI:

Diana Rashid said...

YUi pun hati2 ok..:)

Ann Ishak said...

sama dekat KeeL ni jugak, lebat tahap tak nampak jalan punya :)

Ezy Loy said...

saye dulu pernah redah ujan lebat giler2 ngn skuter.. redha je mase tu sbb tkot nk benti.. huu..

terengganu pon nk msk musim ujan skrg ni

Azhafizah Md Nor said...

musim hujan musim jerebu musim panas bersilih ganti..itulah kan, kalau hujan memang bahaya untuk seorang perempuan naik motor berhenti..apepun take care yui

Syazana Zainn said...

Kite yg drive pun takut
Sbb kadang2 tak nampak jalan langsung

Chot said...

hati2 yui..