tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, March 02, 2015

Sengkuang makanan lagenda

Susah nak jumpa sengkuang sekarang ini. Tambah jenis keping kemudian calit kuah dan tabur serbuk kacang.



Zaman aku sekolah rendah, sekeping 20 sen
Zaman aku suku abad, sekeping 1.50 sen
Beza harga dalam 17 tahun


Sebab dah teringin, pejam mata sahaja
Nilai mata wang sekarang memang dah "parah".


Apa pun bila makan sengkuang, rasa itu sangat lagenda!





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

17 dak comei sayang YUI:

Inani Hazwani said...

sedapnyaaa sengkuang calit

Nory Zoulkefle said...

memangg layan makan ni...

Nurzakiah Hanum said...

sedap nie

eima said...

Dulu2 selalu mkn kat kantin sekolah sedap

adrianna syaz said...

Sedap...dilu mmg ada juai kat sekolah..abes bju kena sos..hehe

lynndamya said...

Salam, hahaha sengkuang calit mmg best! tp agak mahal sebenarnya, tp bila dh teringin..hai~ kenalah pejam je mate~ hihi :p

IbuNoey said...

sedap kan kunyah-kunyah ni..

Mardiah Diana said...

Salam singgah isnin dik yui...wahh...sedapnya sengkuang...dah lama tak makan...

kehidupan sihat said...

parah sangat tu harga dia..

nasib baik sebab sengkuang legend..hihi

salam perkenalan & jemput ke blog nana :)

AnneRaini said...

feveret ni tp kat sini sekeping RM2 hokeh.. huhu

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
akak pun peminat sengkuang ni jugaks
tapi sos kami warna gelap sket
hat yui punya ni merah yer :)

zazanizam said...

wow !

Azizah Green Line said...

tak pernah makan lagi ni..

Diana Rashid said...

Biarpun mulut jadi comot ,peduli apa..kan?/yang penting sedap!jhehheh

nor hidayah mohd nor said...

Biasa makan dengan jeruk buah. Hehehe Sedap :)

Ann Ishak said...

masih murah lagi reger tu yui, KeeL mari...2 hengget huhuhu

Azhafizah Md Nor said...

belum pernah rasa lagi..mesti sedap rangup² gitu