tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, March 03, 2015

Bekal orang bujang : Sayuran telur kukus

Bekal seterusnya minggu lepas. Buat insan yang benar-benar malas nak bangun awal semata-mata nak siapkan sarapan, aku cadangkan buat seperti ini.


Malam sebelum tidur, potong siap-siap bahan asas. Bangun pagi, pecahkan 2 biji telur dan masukkan dalam bekas. Kemudian boleh kukus hingga masak. Kalau di pejabat, aku guna microwave lebih kurang 3 minit.




Bahan-bahan :
1/2 biji bawang besar, 1 batang sosej, sedikit lobak merah, sedikit brokoli, sedikit garam & lada sulah. 2 biji telur & sekeping cheese dicarik diletakkan di bahagian atas.






Makan ini pun tak habis. Bawa ke petang. Sedap juga di makan dengan sos lada hitam dan sos cili. Nyummy! Alhamdulillah kenyang.


Maaf ya sebab ini bekal orang mals macam aku =)




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

15 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

nyum2
rajinya yui

Nurzakiah Hanum said...

nyum2
rajinya yui

Mayang ABDUL RAZAK said...

SIMPLE TAPI SEDAP YUI

tiga lalat said...

Salam. Hee rajinnya bawak bekal.

Mardiah Diana said...

Salam singgah sini dik yui...sedap tu...akak suka menu simple dari dik yui ni...

Inani Hazwani said...

nampak sedap sangat tuu ^^

wahida said...

macam ni pun dah nampak sedap sangat yui...

zazanizam said...

sedap apa !

Tihara said...

menarik
sebab ia colorful
ada aura
n ada b.pepper
nyums ^_^

Diana Rashid said...

Tapi nampak sedap la Yui..bila dah dikukus rasa bahan2 tu jadi sebati..lagi sedap..kan??

Najib Ariyan said...

Gud idea Yui... boleh pakai untuk semua... takkan nak makan luar jer kan... kopak lah...

Azwa said...

alamak yui. yummy haaaa. makanan sihat ni

Azizah Green Line said...

ok la ni.janji jimat duit belanja..hehe

Azhafizah Md Nor said...

mudah dan sedap..jimat masa nak beli makanan kat luar pun yui

ros_reeza said...

Yui je kata malas. Tapi nampak sedaplah Yui,,,