tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, September 09, 2015

Memikirkan masalah orang sehingga masalah sendiri terabai

Aku tak tahulah, kebelakangan ini satu persatu masalah jadi
Tapi aku tak cerita apa yang jadi secara terperinci, aku simpan apa aku rasa
Aku pendam apa aku ada


Hakikatnya sangat sakit bila mengenangkan
Memikirkan apa yang sedang berlaku


Sampai satu tahap, orang lain ada masalah, "dibebankan" pada kita
Lepas seorang, seorang dan seterusnya
Bukan dia tahu kita ada masalah tersendiri
Mungkin sebab raut wajah sentiasa mengukirkan senyumaan saat disapa


Ya, aku hebat dalam "berlakon" menyembunyikan perasaan sebenar
Sebenarnya aku banyak mengadu pada DIA
Yang lebih memahami apa kita rasa


ALLAH, kuatkan hambamu ini
Moga ada kekuatan dalam meneruskan kehidupan
Biar apa orang kata asalkan kita tahu apa kita rasa


Kadang, tiba-tiba air mata mengalir saat keseorangan....


guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

tiga lalat said...

dah jadi mcm kaunselor pulak., hakhak2

izzeyda said...

semua orang ada masalahnya yang tersendiri.. tak kiralah sama ada kecil atau besar masalahnya.. tak semua orang tau apa masalah kita, kekadang dalam senyuman ada tangisan di dalam hati..

Jie Susanos said...

kita yang jadi pning fikir masalah org ni..


jaga kshatan tu..

E'in said...

harap dpt bersabar yunk..

Diana Rashid said...

selagi boleh sabar,sabar je la..kan??

Murniwati Awang said...

kadang2 lepas menangis rasa lega sikit..

aiman mania said...

kuatkan diri..........Allah uji tanda Allah syg .....Insya-Allah semuanya baik baik shj ^^

Chot said...

Bahaya ni suka pendam.
Tp kdg kita pendam sbb xnk susahkn org lain
Tp sbgai org pmpuan adalah normal utk kita cri someone kita percye utk luahkn sja perasaan tu. Cuma luahkn sja. Jgn merana hati tu nanti.


Dunia Zumal said...

Semoga Yui dipermudahkan dalam memghadapi setiap masalah...

Mardiah Diana said...

Salam singgah sini dik yui...kuatkan semangat untuk menghadapinya...

AnAk dEneSor said...

sabar yui..ade sebab mengapa mereka ngadu pada kita..mgkin pada mase depan kite bole bersedia jika kite pon di situasi mereka..ngadu pada yg esa...

Azhafizah Md Nor said...

inshaAllah ada kemanisan daripada semua ini Yui..sabar ye