tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, October 16, 2012

Perkembangan kesihatan mata kanan abah

Sebelum memulakan entry ini, laju mengalir air mata aku. Entah kenapa aku rasa sangat sayu mengenangkan apa yang bakal terjadi pada abahku. Walau riak wajahnya menunjukkan tiada apa-apa berlaku tapi isi hatinya hanya yang SATU mengerti.


Balik aje SS minggu lepas, aku tanya terus macam mana hasil checkup. Abah suluhkan lampu picit pada matanya dan aku beristigfar melihat matanya. Sudah tiada lagi ANAK MATA. Sedih hati ini. Dan paling menyentuh hatiku pabila doktor maklumkan abah BERISIKO TINGGI akan buta sebelah mata!


Aku tengok abah ceria hadapi hidupnya walau tahu apa yang bakal terjadi padanya. Dia juga tak salahkan si penyebab berlakunya perkara sebegini kerana katanya itu semua tak sengaja. Adat berlaku kemalangan di mana sahaja. Ya, itu aku setuju!


Moga abah kuat hadapi dugaan ini. Matanya kini bergantung kepada ubat dan setiap minggu harus diperiksa. Dia seorang yang sangat ceria! Itulah perangai abah. Nurul nak abah tahu nurul sayang abah walau macam manapun keadaannya.


- inilah abahku, Ahmad Shah -


# Makin laju air mata mengalir saat menghabiskan entry ini. Hidup harus diteruskan! Moga kami sekeluarga kuat untuk dugaan yang terjadi.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

33 dak comei sayang YUI:

are_lin@yu said...

sedih ayu baca..moga yui sekeluarga tabah ya...pasti ayah yui jga akan tabah ;-)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

semoga yui n family tabah tempuh ujian ni..akak tau yui n family mampu laluinya...moga abah yui cpt sembuh

beta kupu said...

sdey mmg sdey tp ada hikmah sbaliknya n doakan smuanya pulih spt sdia kala k ;)

azizah :) said...

wuaaaaaaa jijah yg ngis baca entry yui! T_________T

sabar yui n family.. sesungguhnya Allah mengetahui segalanya..buat abah moga sihat2 selalu.. semoga tabah hadapi dugaan hidup...

PinkUmmi said...

sabarlah yui...setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...

AnneRaini said...

huhuhuhu memang sedihkan kalo org yg kite syg ditimpa musibah...hopefully abah yui akan sembuh.

MRS Rongoks said...

be strong yui :(

Anum said...

banyakan berdoa k

Aishah Jahirah said...

akak pn rasa sedih baca....harap yui sekeluarga tabah...

nur anis said...

semoga yui dengan keluarga tabah dan kuat ye...semoga abah yui akan kembali sembuh..

Sue Echan said...

sedihnya.. abah sue demam pun sue da nanges...huhu.. risau...

Kesuma Angsana said...

moga ayah sembuh & bertabahlah ye

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Yui..K.atie doakn semoga yui sekluarga tabah..sptmana tabahnya abah yui menghadapinya.
Berik sokongan,semangat tuk abah yui ya.
Sebagai seorg anak kita xtau apa yg bermain difikiran & yg trpendam dihati seoprg llaki bernama abah.
Semoga Abah sentiasa berbahgia dikelilingi insan2 yg ambil berat & menyayanginya.

Cikgu Ma said...

tabha yea yui....

Noraim said...

mcm mane blh jd mcm tu sis? tabah ye sis!

Rapunzeel Cikilolo said...

semoga yui lebih tabah...

C'Jai said...

Ada pelangi selepas hujan..
Ada kesenangan selepas kesusahan...
Ada hikmah disetiap ujian...
Ada JANNAH di sebalik MUSIBAH.....
Kata kuncinya REDHA....

Sabar ye yui...semoga dengan kesabaran dan ketabahan anak2 ia dpt memberi kekuatan untuk ayah..

fadilpenyu said...

banyakkan bersabar ya yui. sentiasa doakan kebaikan untuk abah Yui. InsyaAllah. moga Yui sekeluarga tabah menghadapi UjianNya.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

akak singgah malam :)

aTy _faRed~ said...

Ya Allah...kuatkan lah hati dan semangat adik ku yui..semoge die tabah menghadapi semua....

jarang akak bace awak bersedih...anggap lah semua ni ujian tuk awak dan sekeluarge..tuk menguji hati..kesabaran dan keimanan..insyaallah..semua akan ok asalkan awak redho...sabar yer yui...

Wani Omar said...

Sedih baca entri nie. Semoga yui dan keluarga tabah :')

adyna said...

semoga kesihta abah yui terus bertambah yer..

Myra Jay said...

InsyaAllah Yui, moga abah Yui kuat semangat dan kembali sembuh ye..
Doakan yang terbaik untuknya..

ayut said...

nangis dh....Ya Allah,semoga Yui sekeluarga kuat dan sabar menghadapi dugaan yg datang yer..Yui kena kuat tau..Nanti ayah yui lg kuat...

IntaNBerliaN said...

moga yui satu family tabah hadapi dugaan ni..

mmg seorang bapa or ibu jarang tunjuk kesidihan dpn ank2... abah kak ina pun camtu gak... tp kita tau lah yg mereka sdg simpan kesedihan tu dlm hati..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

banyak2 sabar & doa ye yui. yang penting abah yui sihat..

QasehnyaRania said...

Semoga family diberi kekuatan dan ketabahan melalui semua ini..
Sabar yer dik

shidaR said...

Yui tabah yer..Lenkapkn kbhgian pada abah moga dia xterasa kkurgan pda diri dia..moga abah yui sehat sepenuhnya lepas ni :)

najihahfara said...

sakit apa kak?
be strong ok ..

nanakimie said...

insyaAllah semuanya baek2 aje..sabar ye yui,

shera haifa said...

hope yui kuat hadapi smua nie begitu juga dngan abah yui.. semua nie adalah qada dan qadar Allah SWT.. Pe2 pun moga abah yui sihat..amin

p/s ~ sedihkan bila org yg kita syg sakit dan xsihat..:(

Eca Dwinky Asha said...

insyaallah,ada hikmah disebalik semua ne yui..sbr eh./

Che Rosliza Che mat said...

Sedih pulak sis baca....Abah yui memang kuat...