tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, January 17, 2014

Biji teratai untuk dimakan

Gambar dah lama tapi sekarang baru nak up entry. Maklumlah suka sangat simpan dalam draft. Hahaha. Biji teratai ini member rumah beli semasa holiday di Vietnam.




Dapat juga merasa. Sedap! Tapi kalau nampak di tengah ada daun hijau, keluarkan. Sebab rasanya sedikit pahit. Kalau jenis tak kisah macam aku, makan saja.


Bila pula nak berholiday di Vietnam entah. Ada rezeki inshaaALLAH.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

14 dak comei sayang YUI:

ct kektus said...

biji teratai ni yg dalam bunga teratai ke ? sekali pandang macam popcorn je. hehee


Tihara said...

alhamdulillah akak dah rasa, abang akak bw balik dari vietnam..memang sedap kan yui.. :)

Ezy Loy said...

skli tgk mcm kacang je kn.. hihi

Ann Ishak said...

nampak macam lemak je biji teratai tu :)

Aishah Jahirah said...

yui sihat?
wah ini ke rupa biji teratai..hahaa akak xpnh mkn pun yui...jakun jap tengok..

Zara Nurhaidah said...

Wahh.. mcm sedap jaa

msredcheesecake said...

tak penah makan biji teratai

azizah :) said...

macam kacang jajan je ni yui..

Cik Nur™ said...

lama tak mkn teratai mentah tu...yg ni nmpk sedap. :)

Azhafizah Md Nor said...

tak tahu pulak biji teratai boleh di makan..first time tahu n tengok..

ayut said...

Teratai bunga teratai tu ke yui?ad buah ea??

Mimi Azirah said...

Ehhh...sedap ke yui?? Rase pe??

Deqla Manjew said...

bijik teratai? errr.. pelik jer.. sedap ker? huhu

Eca Dwinky Asha said...

tgk sekali imbas mcm kacang kuda je.hahaha