tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, September 08, 2014

Antara sebab kucing perlu dimandulkan





Buat mereka yang ada membela kucing, info sebegini perlu anda ambil tahu. Tak banyak serba sedikit pun jadi. Banyak info boleh anda dapati dari Helo Vet Disini.


Ini juga menjadi penyebab kenapa aku neuter kan Shinchan. Alhamdulillah dia dah ok sekarang. Lalu makan, rajin main. Lega tengok dia dah kembali sihat.


Saya sayang semua kucing saya =)


Update :
Bila dah neuter masih boleh kencing & berak
Yang dibuang itu tidak memberi kesan lain
Masih normal untuk kencing & berak




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

10 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

great

Ann Ishak said...

yes yui, saya pun dah dalam plan untuk neuterkan kucing2 saya.

nur anis said...

dah lama tak bela kucing...

lynndamya said...

Salam, haha kadang2 yg bunyi bising duk cakap kita kejam sbb mandulkan kucing tu lah, yg paling bising bila kucing2 kita buat 'hal' kat tempat dia...dah bagus lah kita ni nak mudahkan diorang dgn mandulkan kucing2 kita, hadoyai~ xfaham2 kan~

ros_reeza said...

ramai tak tahu.. thanx sharing Yui

Azhafizah Md Nor said...

buat masa ni belum ade masalah lagi..nak memanjangkan waris.. :)

aiman mania said...

roomate saya pernh citer yg mak dia akan bawak kucing betina jumpa veterinar nak suruh kasi mandul sebab nnti dia beranak ibu kucing tuh tak amik peduli kat anak dia ....

azizah :) said...

ooo masih boleh berak n kucing.. cuma bahagian peranakan/telur yg buang kan..

Nadia Johari said...

tu la..terpaksa buat macam tu demi menjaga kepentingan sesama jiran

Shida Radzuan said...

terlalu byk nnt jd korban jer huhu..