tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, March 29, 2016

Kehilangan secara mengejut, Lekir

Hari Ahad, seharian aku ada urusan luar. Petang dah settle kerja, buka whatsapp.
Sedih sangat bila adik hantar gambar Lekir dah terbaring lesu dalam sangkar.


Selang beberapa minit,
Dia bagitahu Lekir dah takde. Allah, rasa nak teriak jeee. Nasiblah dikelilingi ramai orang, jadi perasaan itu aku ketepikan.


Tak tahu apa puncanya,
Sebab sehari sebelum ini, aku sempat bermain dengan deme, nampak ok saja. Mungkin ALLAH lebih sayangkan Lekir.


Maaf Lekir sebab takde disisimu di saat akhir hayat.
Maaf untuk segala kekurangan, berdamailah dengan sebaiknya.


Aku ada terbaca, kucing juga boleh kena strok haba
Adakah itu puncanya?




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

10 dak comei sayang YUI:

SYANI said...

Hamster akak pun baru mati kelmarin...Mati mengejut juga..

Ann Ishak said...

kesiannya...

semoga lekir berdamai sebaiknya.

tak sure pulak tapi ada logic nya. saya pun kalau tinggalkan kucing dalam rumah siap bukakkan kipas, letak air minum banyak, tingkap rumah pun bukak sikit supaya haba panas boleh keluar. tingkap tak boleh nak bukak luas sangat sebab nanti ada pulak cik monyet yang masuk rumah.

selebihnya tawakal je semoga bulus2 tu semua selamat dekat rumah tu sementara tuannya pergi kerja.

timm bill said...

boley jdi jugk. ritu kucen kt umah mcm kena sawan..
pastu lap2 dgn kain basah, punya dia suka..huhu..

• Ain Cho'in • said...

Kesiannya. (!_!) Saya dapat rasa apa yang Yui rasa. Strok haba, ermmm mungkin juga. Kadang-kadang benda ni kita tak dapat duga kan.

Afidah Azmi said...

sedihnya...
Kucing akak bila akak blk kerja mesti akak percik2kan air sikit..tak nak depa rasa hangat..tambah2 ada 3 baby pulak sekarang

wahida said...

sedihnya...sabar ye yui...

Dunia Zumal said...

Sedihnya... sejak cuaca panas ni kucing Zumal pun dah tak selincah dulu...

Watch Box office said...

dosa kah kita bila hewan peliharaan mati?

azizah green line said...

alahai sedihnyaa..umor xpanjang

aRz MoHa said...

kesiannya...jkena strok haba ka yui...mungkin leh dapatkan pandangan dari Cik En kita