tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, March 11, 2016

Tengkuk ayam goreng tepung Bestari

Heee, pernah makan? Biasa makan? Tak suka makan? Tak kisah tapi jangan nak eee eee kan makanan ya. Aku lepuk kang !!


Ini tengkuk ayam. Aku beli di AEON sebab nampak lagi fresh dari beli tempat lain. Kemerahan lagi warnanya. Jangan ambil yang pudar, sebab tak elok/tak sedap/berbau.





Sebenarnya aku nak cerita, aku baru je menggunakan tepung pelbagai guna jenama Bestari. Memang terbaiklah. Bancuh dengan air, gaulkan & goreng. Sedap tauuu !! Tak payah dah korang nak campur telur bagai.


Cara penggunaan semua ada di kotak. Ikut saja okay.


Gambar, rujuk google. Kalau tak jumpa, sila komen nanti aku rajin, aku ambil gambar. Mueehehehehe!!


Oh ya, antara sebab lain aku beli tengkuk ialah tulangnya akan aku beri pada anjing-anjing jalanan yang berada di kawasan rumah aku. Lagipun deme baik sebab jaga pagar rumah =)





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

8 dak comei sayang YUI:

• Ain Cho'in • said...

Ha ah Yui. Kalo nak kenal ayam tu dah lame, darah dia jadi kehitaman kan. Saya memang peminat leher and 1 lagi kaki ayam. Hehehe.

Nor Afidah Bte Che Azmi said...

akak pun suka makan tengkok ayam..kalau p pasar malam kat kg dulu..rajinlah beli

Siti Rohaida Yusof said...

akak memang minat leher ayam ni..hee

AnneRaini said...

feveret akak ni leher ayam. selalu berebut dgn mak..

aRz MoHa said...

arz biasa pilih bahagian paha atau atas paha ja...bahagian tengkuk kurang sikit...ada tepung bestari bagus juga....

Siti Nurzafirah said...

Dari kecik ibu tak bagi makan.. so, sampai sekaang tak makan... *pengaruh orang tua*

Tapi, tepung dia nampak besttt

Nabila Syifa said...

Tengkuk ye.kita panggil leher.huhu sma je

Siti Yang Menaip said...

CT makan tengkuk yang digoreng kt rumah je.. yg jual ke kedai tu x makan..
wakakaka demand much =P