tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, March 08, 2016

Kucing jalanan yang diselamatkan : Kiut

Mengenang kembali kisah beberapa bulan lepas, 23/12/2015.


Kiut antara kucing terkini yang aku bawa balik. Waktu jumpa dia ada di tengah jalan. Atas pembahagi jalan tu. Dalam keadaan basah kuyup dan mungkin baru lepas dilanggar melihatkan dari kesan daarah yang ada.


Dengan hanya bermotor, aku bawa dia duduk dalam raga dan selimut dengan baju sejuk aku. Macam mana aku bawa motor? Sebelah tangan pegang Kiut sebab tahu mesti dia rasa takut dan tak selesa. Dari perjalanan biasa 40 minit terpaksa cecah sejam sebab aku bawa perlahan. Heeeee.


Sampai je terus aku mandikan dengan air suam dan rawat masalah kutu & luka yang ada.


Gambar lama Kiut? Tengok [sini].



Gambar Kiut terkini 2016


Moga Kiut membesar dengan sihat ya. Aamiin.


Yui masih menjual untuk mengumpul #danauntukmeow




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

17 dak comei sayang YUI:

PeRdU cINta said...

hai Kiut...comel dalam pasu.. :)

Siqah Hussin said...

Comel kucing. Padan dengan namanya, Kiut :)

azizah green line said...

ala kiut ni.. xrugi amik..comel

zazanizam said...

oloo kiut comey pkai stokin..oppie kzaza xde pun hehe.. bertuah kiut dpt tuan baik hati :)

el said...

mmg kiut haihhh

Tautan Hati NabilaHasyim said...

amboi dia posing..
baiknya yui ni..
semoga murah rezeki yui, memelihara makhluk Allah yg lain..

Qhaifa Nur said...

Comelnyaaa..

Azhafizah Md Nor said...

alhamdulillah diselamatkan oleh Yui..kalau tak, tak tahu apa nasib kiut ni.

Dunia Zumal said...

Memang kiut la Kiut tu ^-^

Siti Nurzafirah said...

comel.. teringat dekat "arwah" tuah

sian mata diaaa

miss eimanhikmah said...

cute nye kiut!

lyana ishak said...

KIUT betoii .. keep helping them Yui , in shaa allah kalo Yana mampu , yana cuba support Yui dari jauh .. =) Yana nak buat mcm yui yana tak mampu =(

Tasha Aqisha said...

hehehe.. ada sebab kenapa Allah hantar si kiut ni pda yui...

Athirah Diyana said...

ala comelnya dia.....elok duduk dalam bekas tu. haha

• Ain Cho'in • said...

Oloooo..omey nyer diaaaa..baik sangat hati Yui. ♥

Mrs Velentine said...

semoga kiut membesar dengan sihat.amin

Siti Yang Menaip said...

amboi Kiut.. dia pakai stoking..