tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, March 03, 2016

ST 4 [2016] - EMAK



EMAK

Kalau kita dah lama tak balik kampung,
mak mesti tunjuk betapa gembiranya dia bila
anak balik dengan memasak makanan
kegemaran kita.
Makanlah banyak-banyak dan beritahulah
pada mak kita inilah makanan
yang paling sedap dalam dunia.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

Kita pun buat entry pasal mak. Air tangan mak memang terbaik. Masak apa pun sedap.

Nurzakiah Hanum said...

BETUL TIBA2 RINDU MAK

Mrs Velentine said...

betul2

Cik Itah said...

nak balik kampung la minggu ni..huhu rindu mak tetiba :(

• Ain Cho'in • said...

Kan Yui? Ain hampir setiap minggu balik kampung jumpe mak ngan abah.. :) Rindu sangat sangat kat diorang..Lagi lagi bila dah ada anak, asyik sebut nanny nanny ngan atok jer sebab rindu kat diorang.. ♥

SYANI said...

Tu sebab balik rumah mak, memang takde istilah diet.. Makan puas2 apa mak masak.

Ann Ishak said...

untung pada sesiapa yang masih mempunyai mak, alhamdulillah

Dkna Abza said...

memang rindu masakan mak.. tapi apakan daya, mak pun dah berusia tak larat dah nak berdiri lama kat dapur, masak untuk anak..anak jer blk masak untuk mak

anak denesor said...

betul..kalo diet smpai kg hancur terus diet..hahahah makan je kejenye

eima said...

rindu masakan mak ..klu la boleh putar balik masa .... 15 thn lps kan besh ....
hargai mak korg selagi hayat mereka dikandung badan

aRz MoHa said...

rugilah orang yang masih ada emak tapi tak balik kampung rasai masakan emak....

Azhafizah Md Nor said...

mak paling happy bila anak anak balik kan..semua makanan nak di masaknya :)