tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, March 15, 2016

Pengantin tipu hantaran kahwin

Bila baca berita macam ni, ada pelbagai yang terdetik di fikiran.


Antaranya :
Kos sara hidup semakin tinggi
Sukar mendapat pekerjaan tambahan
Hantaran yang diletak melebih keupayaan





Walau sesusah mana sekalipun, jangan sesekali perlu "menipu" untuk mendapatkan sesuatu. Tambahan melanggar apa yang diperintah ALLAH!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

8 dak comei sayang YUI:

Nor Adzwaty Rokkafella said...

simpati dgn nasib anak2 muda skrg yg nak melangsungkan perkahwinan...tak sama mcm zaman akak dlu2 nak kawin huhu...belanja kawin akak x smpai 5k, tp itu dlu la...brg masih murah...dlm situasi skrg ni mmg x dinafikan brg mahal tp bg akak jgn susahkan anak muda yg baru mau menempuh alam perkahwinan...belum apa2 lg dah terbeban...ksian tau...

• Ain Cho'in • said...

Nauzubillahiminzalik. Zaman sekarang ni macam macam boleh berlaku. Nak bernikah tanpa memikirkan benda itu HARAM. Ya Allah jauhkan lah dari keturunan ku. Aminnnnnn.

Mrs Velentine said...

dek kerana desakan hidup...semoga kita dijauhkan dari semua ini

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

Kesian nya... Benda yang mudah jangan di persulitkan.. =) apa pun ukur baju di badan sendiri, ikut kemampuan.

Yanty Lee said...

Percaya saja da kes sebegini sebab ada kes kawan camni.. suaminya "menipu".

Mayang ABDUL RAZAK said...

kalau dah asas perhubungan bermula dgn menipu .. tak tau nak cakap mmg kena bertawakal le nak capai bahagia...

Siqah Hussin said...

Jangan terlalu taksub dengan keindahan majlis perkahwinan yang gempak2, sampai terpaksa gadaikan apa yang ada dan buat benda tak baik. Terlalu ikut peredaran zaman pun payah. Huhu.

Nor Afidah Bte Che Azmi said...

harap pak jib baca la berita ni kan..Tengoklah bertapa susahnya org laki nak kumpul duit nak kawin..nak pinjam bank..kadang lulus..kadang tak..bila lulus..beban hutang bank pulak..tiap2 bulan call.nak pinjam along takut kena potong...mak ayah pengantin perempuan pun tak dapat bantu..sebab duit hantarn buat nak bayar katering ja