tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, September 05, 2012

Antara yang perlu anda tahu mengenai perkahwinan DIY

Ko yui bab bagi tajuk macam hampeh kan! Hahaha. Korang sedia maklum hari Jumaat lepas, aku pergi ke KL. Niat utama nak hadiri majlis pertunangan rakan tapi sayangnya majlis pertunangan terpaksa ditangguhkan atas alasan yang kukuh.


So, meh tengok apa yang korang perlu tahu mengenai majlis perkahwinan yang hampir 80% adalah DIY atau DO It Yourself.


1) Baju, veil, shawl pengantin perempuan di beli hari Jumaat di Jalan TAR
2) Pelamin 100% DIY
3) Bunga telur 100% DIY
4) Makeup pengantin dari kawan-kawan sahaja
5) Untuk kali kedua aku dijadikan pengapit tanpa dirancang! [ pengapit kali pertama ]


Dari no 1 - 4 aku tak kisah. Tapi no 5 tu aku sangat-sangat kisah sebenarnya! Bukan sekali tau jadi pengapit, ini kali kedua. Dah tu tanpa dirancang. Baju raya aku bawa tu plak kena + ngam dengan tema depa aritu. Aiyoyoyoyoooo kebetulan sungguh.


Dan paling tak tahan, ada 3 orang tegur kata muka aku ada iras-iras pengantin. Depa ingat aku adiknya. Huahua. Akak tu orang Sabah, cantik! Putih aje. Jauh beza dengan kulitku yang warna hangus ni. Hahaha.


- Perancang utama DIY, pengantin & pengapit ekspress -


# Orang kata kalau jadi pengapit jodohnya cepat. Yerla sangat! Memandai aje kan. Hahaha. InsyaALLAH ada jodoh tak ke mana. Tak gitu? Oh ya, gambar full takde pada aku. Ini pon gambar hp aku aje.







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

35 dak comei sayang YUI:

Kesuma Angsana said...

yg pasti nyer mmg sakit kepala but puas hati kan!

are_lin@yu said...

wahh beznya jadi pengapit..ayu tak pernah lg..hehe

eima said...

mudahan pas ni ko plak dik oi....hehehe

AnneRaini said...

pengalaman akak, sape yg jadi pengapit lmbt jodoh sbb kawan2 akak sume mcm tu. sepupu akak pun..huhu

Eza Boom Boom :) said...

InsyaAllah yui.. dah jadi pengapit, mmg org selalu kata jodoh tu cpt.. :) Eza doakan yang terbaik. :))

nur anis said...

hehe..semoga jodoh yui cepat sampai..:)

aTy _faRed~ said...

Diy mdmeng puas hati biler tengok hasil sendiri..cume kene gigih ar..:-) akak dulu pon pernah jadi pengapit terjun..huhu

shidaR said...

amin yui..mudah2an masinn hehee..dah bau2 nasi myk nih heheee ^_^

msredcheesecake said...

dua kali jadi pengapit dah... pas ni jadi pengantin plak...hhee

dwaty said...

aha... samalah... ketiga2 serupa... so kena cari lagi 4... tuk lengkapkan pelanduk 7 serupa... hehehe

Wanieys said...

dh xlama la tu nk jd pengantin pulak hihi

Gadis Kecil said...

semoga ketemu jodoh hendak nya..

baby lydia said...

pas ni leh jd pengapit dya plk..hihu

Eca Dwinky Asha said...

xlama giliran yui tue,hehehe :)

duniafana said...

best...d.i.y !save money

duniafana said...

tertekan nuff pulak..

Myra Jay said...

Hheeee, insyaAllah Yui mana tau jodoh Yui sampai ke..

Dulu akak jadi pengapit masa adik kawen tahun 2008, lepas tu tahun 2009 jadi pengapit untuk mak sedara dan tahun lepas tu 2010 akak sendiri kawen.. ha kan betul orang cakap..heheee :)

Tihara said...

akak kan lepas kawen baru jadi ngapit..nak tergelak je bile teringat..org pengapit ni anak2 dara je kn.. :)

Noraim said...

insyaAllah dah dekat la tu. hikhikk.

azizah :) said...

InsyaAllah cepat la jodoh yui nanti..buat DIY je dear,,jimat..

Masz Sidek said...

yui... akak dah 3 kali jadi pengapit... mudah2an thn depan ada jodoh akak... doakan yer... hehehe

Masz Sidek said...

satu lagi yui... akak lupa nak kata...

akak tengah berusaha cari buku resepi akak... kat mana akak letak masa berkemas raya hari tu pun tak tahu... bila dah jumpa buku resepi nanti baru akak buat entry kek lapis tu yer... :D Harap yui saba menunggu yer...

piko ija said...

nti jadi pengapit piko..hehe

Nisa Greennnpanda said...

yui.. mmg penah dgr psl tue..
sape yg jd pengapit, biasenye xlame lg die lak kawin, ngehehe.. XD

Rapunzeel Cikilolo said...

wah, kalo mcm tu nak jd pengapit jugak la :)

nanakimie said...

xlama dah tu:)

KY said...

bila pula masa yui ni,...jangan lupa jemput ye heeee

IntaNBerliaN said...

insyaAllah.. cepatlah jodoh yui tu :-)

adyna said...

heheh yui..skrg yg penting nak majlis diberkati..tak perlu grandz2 sangat kan...

kehidupan pas kawin yang kita nak..xperlu membazir :)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

amin.. mintak2 lepas ni yui pulak :)

Sally Yatiey said...

Bestnya jadi pengapit ^_^ hee

Aishah Jahirah said...

akak pulak dengar sape jd pengapit kawen lambat..hehee. jgn percaya la semua tu.kuasa kat tangan Dia..

fieda said...

insyaallah nanti turn yui plk ye..

[sutera kasih] said...

bestnya kawen DIY, dpt elak pembaziran :)

Che Rosliza Che mat said...

hihihi semoga yui cepat dapat jodoh dan kawin cepat...tue kata orang dulu2...