tentang
banner
tutor
fb
home

Saturday, August 09, 2014

Resepi bergambar : Popia Nestum


Resepi dari : Resepi Ringkas


Salah satu makanan kudapan yang mudah disediakan & bahan yang senang dicari. Jom aku ringkaskan cara sediakan.


1) Beli kulit popia paket besar
2) Gulung jangan terlalu rapat & jangan terlalu jarang. Sedang-sedang sahaja
3) Selesai gulung, sapukan putih telur sebagai "gam" untuk lekatkan antara satu sama lain
4) Gunting secara menyerong ( untuk nampak lebih cantik )
5) Dah goreng biarkan sekejap baru gaul dengan bahan lain

* Tak suka nestum? Boleh ganti dengan lain. Ikut kreativiti masing-masing


Itu je kot. Ke korang ada nak tambah lain?
Dipersilakan bagitahu untuk perkongsian bersama.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

7 dak comei sayang YUI:

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan salam singgah sabtu..memang sedap ni makan popia..

Tihara said...

senang dan sedap dimakan kan yui :)

BUNDA a.k.a KN said...

Bunda belum pernah buat lagi...nak cuba juga nanti..

Lynn Damya said...

Nyum2~ suka makan ni! :D

Mimi Azirah said...

masa betaya kt umah kawan akak mengadao nih aje

ros_reeza said...

respi mudah dan sedap :)

Azhafizah Md Nor said...

mudah je kan..sedap makan sampai tak sedar tinggal sikit :)