tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, June 22, 2015

ISNIN YANG SANTAI

Sepanjang bulan Ramadhan, waktu pejabat berubah.
Masuk jam 8 pagi dan akan balik 4.30 petang. Kalau aku bergerak dari SS, seawal jam 7 pagi kena lekaih pecut. Tak boleh lambat-lambat, sesak sangat even aku guna motor sahaja.


Pagi ini, cuaca agak baik. Ala-ala mendung nak hujan tapi belum turun lagi.
Yang aku perasan, sejak puasa, belum sekali lagi hujan di siang hari. Cuaca petang memang panas.


Bagaimana cuaca sekali pun, itu bukan penyebab utama nak halang berpuasa.
Bertahan sebaik mungkin & beringat ada yang lebih susah dari kita tapi masih berpuasa.


Selamat berpuasa semua.
Yang tak puasa, duk diam-diam. Ekekekeke!


guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

14 dak comei sayang YUI:

Ezy Loy said...

kat teganu ni pulak dari start puasa smpai arini cuaca mendung je.. kejap2 jela panas.. alhamdulillah cuaca elok..

salam ramadhan!

Nurzakiah Hanum said...

selamat berpuasa

eintan nurfuzie said...

x puasa dok diam2
ahhaha... syhhhh...
sini alhamdullah pernah sekali hujan..

shaFazie said...

selamat berpuasa yui..

cik hani said...

Selamat berpuasa

Myra Jay said...

Selamat berpuasa Yui..
Syoknya dapat balik pukul 4.30pm..
Akak masuk pukul 8-5.30 (normal macam biasa)
Cumanya kalau akak masuk 7.30 dapat la balik pukul 5pm (itu yg paling awal)

nur anis said...

saya masuk kerja 7.45. 6.20 dah keluar. Pukul 6.30 sampai taska husna dah. tidur jap dalam kereta sebab taska bukak pukul 7. biar keluar awal. sebab kalau lambat sikit pun, jem diaaaa.. kemain.

Dkna Abza said...

wah.. boleh balik awal. kita jugak masuk waktu normal

zazanizam said...

as salam yui, selamat berpuasa !

eima said...

kan jem semacam kan .. nasib baik la sharp pukul 5 blk ...klengang je jalan kat putrajaya ni ...hahahha

Azhafizah Md Nor said...

ye lah kan..cuaca panas sangat..duduk rumah pun berpeluh..huhu

Eka Tikah said...

mase kerje kite pun berubah kak. masuk pukul 9, balik pukul 5. tapi sampai rumah lewat jugak. jalan jem sbb ramai pergi bazar. hahaha ><

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
tu laaa
penang ni panas tau waktu malam
siang akak tak terasa la sebab dok dalam ofis he3

Shahida Dzulkafli said...

Betol tu..stlh 16 ari berpuasa akhirnya arini ujan turun walaupun hanya sekejap..alhamdulillah..