tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, June 23, 2015

RESEPI MUDAH : Spageti Aglio Olio

Ini pula menu kedua yang aku sediakan selepas mashed potato. Disebabkan bahan dah ada, terus laju buat. Konon rajin, hahaha!




Bahan-bahan :

1) 1/2 paket spageti direbus
2) 10 ekor udang
3) Sedikit minyak zaitun
4) 5 ulas bawang putih ( dipotong dadu )
5) 2 sudu makan mentega
6) 2 helai cili kering ( dipotong kecil )
7) 4 biji tomato ceri kecil ( dipotong )
8) Sedikit lada hitam
9) Sedikit garam
10 ) Oregano, chili flakes
11) Sedikit cream for cooking ( pilihan )
12) Sedikit air


Cara-cara :

1) Rebus kulit udang dengan sedikit air ( boleh letak pati ayam sedikit )
2) Panaskan mentega dan goreng udang sebentar, Angkat dan ketepikan
3) Guna kuali yang sama, panaskan minyak zaitun. Tumis bawang putih & cili kering. Kemudian masukkan air stok udang & cream
4) Masukkan spageti & bahan-bahan lain
5) Taburkan oregano & chili flakes


Sedia untuk dimakan. Boleh juga masukkan sosej atau bahan lain. Ikut tekak masing-masing.
Selamat mencuba resepi ringkas dari Yui =)






guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

16 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

AinAthirah Anuar said...

Tengok udang tu je dah gulppp. dapnyaaaaaa.. Thanks share !

zazanizam said...

wah yui udang tu xnak mengalah.. ngeee nampak sedap!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Mkn ni pon dah kenyg sgt kan Yui...sedap byk udangnya tuh!

azizah green line said...

Udang buat tergoda uuu

nur anis said...

yummyyyy!!

Ein Farah said...

nyummm! Nampak sedap laa...

wahida said...

huwaaaaaa...sumpah terliur!! dah la olio ni spaghetti feveret aku...
dapnyaaaaaa yui...

Muzai Samilan said...

sedapp tu.. mujur dah lepas berbuka..huhu

kisah earty said...

bulan2 pose ni tgk terliur..hehe..singgah sini..:)

Eka Tikah said...

berhari-hari nak cuba tapi tak jugak cuba. hehe. sedap ni

aTieYusof Family said...

wahh nampak sedap sgt sis.. simple & senang nak masakkan..:)

Diana Din said...

dap ermmm

Azhafizah Md Nor said...

Sedap sangat ni!

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
haaaaaa
hat ni pun peberet menu akak ni :)

Shahida Dzulkafli said...

Pernah cuba tp x brape menjadi..hehe..